تهدیدی بزرگ برای امنیت قدرتمندترین مرد امریکا

شاید به نظر برسد قدرتمند ترین مرد امریکا می تواند هر وسیله الکترونیکی که می خواهد را در اختیار داشته باشد. در نگاه اول این گزاره درست به نظر می رسد اما وقتی رئیس جمهور در نقش مصرف کننده این لوازم باشد، اوضاع کمی متفاوت خواهد بود.

وسایل الکترونیکی مورد استفاده توسط رئیس جمهور و یا لوازمی که در اطراف او حضور دارند شاید یکی از مهمترین اهداف هک شدن در جهان باشند. همانطور که بروس اشنایر می گوید: روسیه محال است رهبران جهان را هدف قرار ندهد!

در دهه ۲۰۰۰ میلادی، این مشکل چندان بزرگ نبود، زیرا تنها وسایلی که قابل هک شدن بودند، تلفن همراه شخصی و کامپیوتر شخصی بودند و رئیس جمهور با استفاده از یک خط ایمن می توانست بدون نگرانی ارتباطات خود را حفظ کند.

اما این موضوع با روی کار آمدن اوباما تغییر کرد.

اوباما آنقدر به گوشی "بلک بری" خود وابسته بود که هفته ها با مشاوران امنیتی بر سر حفظ آن جنگید که در نهایت راضی شد گوشی بلک بری خود را تنها برای تماس با گروه کوچکی از دوستان خود حفظ کند.

پس از آن، وسایلی که روسای جمهور آمریکا علاقمند به استفاده از آن ها هستند، به کابوسی برای مشاوران امنیتی تبدیل شدند.

اوباماپد، آی پد ساخته شده برای اوباما!

با عرضه آی پد، رئیس جمهور امریکا طالب در اختیار داشتن یک آی پد بود. پس مشاوران امنیتی وی، آی پدی با ویژگی های امنیتی ویژه برای او طراحی کردند تا هکرها نفوذی به آن نداشته باشند. پس از آن داشتن آی پد که تغییرات فراوانی در آن داده شده بود، به امری معمول برای مدیران ارشد امریکا تبدیل شد.

با وجود این تغییرات، فناوری سیستم های کاخ سفید هنوز تا حدود زیادی به سبک قدیمی باقی مانده اند.

وای فای ممنوع!

جالب است بدانید در کاخ سفید ، اتصال وای فای وجود ندارد. شوارتزر می گوید: مدت ها بحث می کردیم که چرا نمی توانیم در کاخ سفید وای فای داشته باشیم؟ پاسخ مشاوران امنیتی به این درخواست این بود که " به دنبال ایجاد یک خلا امنیتی در کاخ سفید هستید؟ اگر نه، وای فای ، بی وای فای!

ترامپ و توییتر!

دونالد ترامپ بدون شک مشهورترین چهره توییتری در دوران مسئولیت خود است. او اصرار زیادی به استفاده از گوشی شخصی خود برای این کار را داشت. به همین جهت، مشاوران امنیتی توصیه می کردند که گوشی ها برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار گیرند و بعد از آن جایگزین شوند. اما خبر خوب برای مشاوران امنیتی ترامپ این بود که او در استفاده از کامپیوتر و ارتباط از طریق آن نظیر راه هایی مثل ایمیل تردید داشت و کاغذ را برای ارتباط مناسب تر می دانست.

Peloton بایدن

امروزه با پیشرفت اینترنت اشیا، تفاوتی نمی کند شما از یک گوشی تلفن همراه هوشمند استفاده کنید و یا از لوازمی که به اینترنت متصل هستند، مانند یک دوچرخه peloton .

در عکسی که از او منتشر شده است، ساعت هوشمند اپل واچ او به وضوح مشخص است. اما آیا می توان این وسایل را امن تر ساخت؟

 شما می توانید با اقداماتی نظیر پوشاندن دوربین یا اصلاح سخت افزاری و نرم افزاری، دیوایس هوشمند خود را ایمن تر کنید اما این اقدامات شاید مخالف هدف اولیه استفاده از تکنولوژی و گجت های هوشمند باشند.

دیوایس هوشمند امند نیست!!

برای در امان بودن از هکرها و ایمن بودن، راحت ترین کار استفاده نکردن از گجت هوشمند است اما چه کسی می تواند قدرتمندترین مرد امریکا را از استفاده از وسایل هوشمند منع کند؟

طبق گفته ایوان اسنوس، بایدن هنوز علاقمند به استفاده از اپلیکیشن apple news  است و این کار حفاظت و امنیت را سخت تر می کند. چرا که اگر شما یک دیوایس را خریداری کنید، ممکن است روز اول کاملا ایمن باشد، اما با توجه به آپدیت هایی که برای نرم افزارها ارائه می شود، ممکن است بدافزارهایی به دیوایس شما منتقل شود که امنیت آن را تهدید کند.

سناریوی کابوس!

اواخر سال گذشته، اخبار منتشر شده توسط شبکه های ایالات متحده توسط هکرها در معرض خر قرار گرفت. طبق گزارشات، هک گسترده Solar Winds بر روی سیستم های وزارت خزانه داری و بازرگانی و امنیت داخلی امریکا تاثیر گذاشته است. نکته قابل تامل این است که هکرها ماه ها بدون اینکه شناسایی شوند در این شبکه ها مشغول به فعالیت بودند.

بایدن با نگرانی زیاد از امنیت سایبری وارد کاخ سفید شده است و مشاوران امنیتی خوب به این مسئله آگاه اند که آن چه رئیس جمهور می خواهد با آنچه از امنیت بالاتری برخوردار است، در تعارض است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.