چه سالی بودجه شهر تهران بیشترین رشد را داشت؟

 یک هفته از ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران به  شورای شهر گذشته است . کمیسیون ها بررسی لایحه را آغاز کرده اند و بر اساس اخبار غیر رسمی برخی از کمیسیون ها چندان با لایحه موافق نیستند . از جمله کمیسیون فرهنگی و اجتماعی . این درحالی است که شهردار تهران نقطه قوت این لایحه را رویکرد اجتماعی آن عنوان کرده بود .

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران   امروز در نشستی خبری بخش های مختلف این لایحه را تشریح کرد و به تنها دغدغه خبرنگاران که تحقق بودجه پیشنهادی بود پاسخ داد . تحقق ۷۰ درصدی بودجه سال ۹۹ در ۱۰ماهه نخست سال یکی از مهم ترین دلایل این پرسش است . درحالی که کرونا و تحریم ها شهرداری های کشور را در بخش درآمدی دچار چالش های اساسی کرده اند چگونه قرار است لایحه ۴۷ هزار میلیاردی که با اضافه شدن بودجه شرکت ها و سازمان ها به  بیش از ۵۰ هزار میلیارد می رسد.

چه سالی بودجه شهر تهران بیشترین رشد را داشت ؟

به گفته او لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران با رقم پیشنهادی ۴۷ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان در بخش بودجه عمومی و رقم ۱۳ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان در بخش شرکتها و سازمانها به شورا ارائه شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بیان کرد: بودجه شهرداری تهران در دهه ۱۳۹۰ از رقم ۷ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۰ به رقم ۴۷ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است. این روند در دو سال شاهد جهش و رشد جدی نسبت به بودجه سال قبل از خود بوده است.

 مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «بار هزینه‌های پایتخت روی دوش عوارض ساخت و ساز!» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.