گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل از شکنجه و کار اجباری در کره شمالی

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی که بعد از هفت سال از تحقیق "تاریخی" سازمان ملل منتشر کرده، می‌گوید: جرایم ضد بشری رخ می‌دهند و پادگان‌های بازداشت سیاسی که نیروهای امنیتی اداره می‌کنند به رغم اطلاعات اندک از آنها همچنان به قوت خود باقی هستند.

میچل باچله، کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: مساله تنها فرار از مجازات نیست بلکه نقض‌های حقوق بشر ادامه می‌یابند به طوری‌که به سطح جنایت‌های ضد انسانی می‌رسند. او از قدرت‌های جهانی خواست برای تحقق عدالت و ممانعت از تجاوزات بیشتر تلاش کنند.

در گزارش شورای امنیت نیز خواسته شده پرونده کره شمالی به دیوان کیفری بین‌المللی واگذار شود تا تحت بررسی‌های قضایی قرار گرفته یا برای آنها دادگاه ویژه تشکیل شود.

راوینا شامدسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل اشاره کرد، مواخذه بابت تجاوزات وحشتناک حقوق بشر و جرایم مستمر ضد بشری نباید کشاندن کره شمالی به میز مذاکرات مساله ثانویه در نظر گرفته شود.

در گزارش سازمان ملل از رهگذر مصاحبه‌هایی که با بازداشتی‌های سابق داشته اشاره می‌شود که همچنان گزارش‌های معتبر و قابل اعتماد درباره شکنجه‌های شدید روانی و جسمی یا آزاراهای زندانیان از طریق ضرب و جرح و گرسنگی دادن به زندانیان در بازداشتگاه‌ها را دریافت می‌کند. 

این در حالی است که کره شمالی وجود این پادگان‌های بازداشت سیاسی را رد کرده در ژوئیه گذشته اظهارات انگلیس درباره اعمال تحریم دو نهاد این کشور را محکوم کرد. لندن اشاره کرده بود، این دو نهاد در شکنجه‌ها و قتل در بازداشتگاه‌ها دست داشته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.