روایت همسر حسن حبیبی از «خست» هاشمی‌رفسنجانی در پرداخت حقوق وزیران

شفیقه رهیده در نشست اینستاگرامی «پیوند ادب و سیاست، نکوداشت دکتر حسن حبیبی» که با همکاری انجمن اندیشه و قلم برگزار شد، با انتقاد از عملکرد صداوسیما در پرداختن به شخصیت حسن حبیبی، اظهار کرد: کوتاهی‌ها در برابر شخصیت‌های برجسته بسیار است. دکتر حبیبی آنقدر نسبت به ایران حساس بود که اوایل انقلاب به دلیل تلاشهایش درباره ایران‌شناسی به او می‌گفتند غربزده. اما بعدها مشخص شد راهی که او در بنیاد ایرانشناسی پی گرفته، بیراه نبوده است.

وی درباره کاریکاتورهای پرتعداد مجله گل‌آقا از حسن حبیبی، اظهار کرد: مرحوم کیومرث صابری از دوستان بسیار نزدیک دکتر حبیبی بود و نشریه ایشان با کسب نظر مستمر از خود دکتر، کاریکاتور ایشان را می‌کشید. دکتر حبیبی در این راه خود را سپربلا کرد تا به همه ملت ایران و بویژه جوانان بگوید باید مسئولان را در رده‌های مختلف به نقد بکشید و از آنها پاسخ بخواهید.

همسر حسن حبیبی افزود: او و امثال او با بسیاری از کسانی که این سال‌ها مسئولیت دارند، تفاوت‌های بسیاری داشت. در استفاده از بیت‌المال خیلی حساس و امانتدار بود. زمانی در حال راه‌اندازی کارخانه‌ای در نزدیکی تهران بودم که برای هلال احمر بود، یک روز کنار جاده ماشینم خراب شد و با دفتر دکتر حبیبی تماس گرفتم که برای من یک ماشین بفرستند، اما ایشان در برابر اصرارهای من گفتند از همان جایی که مامور هستید ماشین بخواهید، ریاست جمهوری برای شما ماشین ندارد. امروز با دیدن ریخت و پاش‌ها، هم خجالت‌زده می شویم و هم از اینکه امانتدار بودیم، احساس غرور می‌کنیم.

رهیده یادآور شد: خاطرم هست ایشان از خست آقای هاشمی رفسنجانی در پرداخت حقوق به وزرا گله داشت و یک بار با ایشان پشت تلفن بحث می کرد. بعد از پایان صحبتشان، پرسیدم حرف آقای هاشمی چیست؟ گفتند می گویند وزرا در سفرها نیاز به هتل ندارند و می‌توانند به ساختمان استانداری‌ها بروند و نیاز بیشتری ندارند. این از روحیه کویری اقای هاشمی ناشی می شد که تلاش داشتند کار دولت با کمترین هزینه انجام شود. این روحیات را با امروز مقایسه کنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.