برای شکایت از احمدی نژاد زنبیل گذاشته ایم

محمدرضا خباز، نماینده پیشین مجلس، در خصوص طرح شکایت علیه رئیس جمهور گفت: مجلس یازدهم قبل از تشکیل شمشیر را از رو بسته بود یعنی هنوز به مجلس نیامده و اصلا معلوم نبود که رای بیاورند برای اینکه بغض و کینه خود را نسبت به رئیس جمهور ابراز کنند در مصاحبه های خود افراد تندرو به ویژه جبهه پایداری رسما اعلام می کردند، ما وقتی به مجلس برویم آقای رئیس جمهور را استیضاح خواهیم کرد.

او گفت: یعنی یک تنش قبل از انتخابات به وجود آوردند و متاسفانه این تنش ها هم بیشتر از شهرهایی مثل مشهد و قم به وسیله برخی از نمایندگان شکل گرفت و تا توانستند دست به این کارها زدند تا جایی که رهبر انقلاب در سخنرانی خود خطاب به مجلس بیان داشتند که این دولت تا روز آخر وظیفه خود را انجام خواهد داد شما مواظب باشید که دولت بهتر کارش را انجام بدهد. یعنی نظارت واقعی کنید. رهبری فرمودند، دولت ها در سال آخر عموما ممکن است، رخوت و سستی به آنها دست بدهد، یعنی شما نمایندگان مشوق و کمک کار دولت باشید تا دولت بتواند تا روز آخر یعنی تا مرداد سال ۱۴۰۰ کارش را دقیق انجام دهد.

خباز افزود: متاسفانه چون کینه این افراد دیرینه است مجبور شدند از ترس نه از راه اطاعت، قبول کنند ولی به انحاء مختلف شروع به فحاشی و توهین کردند که باز رهبری در یک سخنرانی دیگری فرمودند اهانت کردن، فحش دادن به وزرا و رئیس جمهور نه تنها خلاف شرع است بلکه خلاف قانون است و جایگاه مجلس را پایین می‌آورد و شما نباید خلاف شرع و خلاف قانون انجام دهید. باز آنجا هم موقتا آتش بس چند روزه ای دادند و مجددا توپخانه فحاشی ها، تهمت زدن ها و اهانت ها به دولت شروع شد.

او ادامه داد: من نمی دانم چرا ماجرای سال ۹۶ و آن درگیری ها از مشهد شروع شد و با اعلام از بلندگوهای رسمی مردم را به خیابان ها کشاندند و بعدا به اغتشاش در تعداد زیادی از شهرها، تبدیل شد. هیچ کس هم نرفت تحقیق کند و بگوید چرا از بلندگوهای رسمی شهر مردم را دعوت به کشاندن داخل خیابان ها کردند بدون اینکه مجوز از استانداری بگیرند. اخیرا هم در سایت ها، مطالعه کردم که هفته گذشته باز در مشهد یک توطئه دیگری را طراحی کردند تحت عنوان شکایت از رئیس جمهور و یکی از نمایندگان مشهد هم در آن جمع برایشان سخنرانی کرده بود.

برای شکایت از محمود احمدی نژاد زنبیل گذاشته ایم /یک روحانی جبهه پایداری در زمین غصبی سفارت انگلیس نماز خواند

این سیاستمدار اصلاح طلب تصریح کرد: عموما هرگاه یک اتفاق نامناسبی می افتد یکی از نمایندگان خیلی به صورت آشکار در آن جلسات حضور پیدا می کند و به مرکزیت آن نماینده آن اتفاق می افتد. یادم هست وقتی که رفتند و سفارت انگلیس را اشغال کردند باز یک روحانی جبهه پایداری رفت و در زمین غصبی انگلستان در داخل سفارتخانه نماز جماعت خواند و به ابتدایی ترین چیزها که غصبی بودن زمین بود توجهی نداشت. در رابطه با شکایت اخیری که کردند خوب این افراد حق دارند از نظر قانونی از رئیس جمهور یا هر مقامی شکایتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارائه بدهند کما اینکه ما خودمان این کار را در زمان آقای احمدی نژاد انجام دادیم ولی این را اصلا رسانه ای نکردیم.

او خاطرنشان کرد: یعنی وقتی دیدیم که مجلس هشتم جلوی تندتازی های  احمدی نژاد را نمی گیرد ۱۲ نفر از نمایندگان شکایت کردیم یکی از آنها من بودم. ۱۰ ایراد رسمی از تخلفات احمدی نژاد گرفتیم و به کمیسیون اصل ۹۰ دادیم، کمیسیون اصل ۹۰ هم شکایت ما را بایگانی و رسیدگی نکرد. بعد از ۱۰ ماه که احمدی نژاد ۱۱ روز در خانه نشست و راجع به وزیر اطلاعات آن درگیری ها به وجود آمد عین همان شکایت را اصولگرایان مطرح کردند و به کمیسیون اصل ۹۰  رفت که رسیدگی شود. ما هم مراجعه کرده و گفتیم ما از قبل زنبیل گذاشتیم و حدود هشت ماه است که شکایت کرده ایم اما شما شکایت ما را بایگانی کرده اید. ما اعلام کردیم بعد از هشت ماه همان شکایت را با همان مضمون رسیدگی کنید؛ چرا آن زمان که اصلاح طلبان شکایت کردند بایگانی شد حالا که اصولگرایان شکایت کردند می خواهید رسیدگی کنید.

خباز ادامه داد: در ادامه کمیسیون اصل ۹۰ آن زمان هیچ جوابی برای این موضوع نداشت و آمدند دو تا شکایت را با هم ادغام کرده و رسیدگی کردند. این شکایت به صحن مجلس آمد و مجلس هم حرف ما را پذیرفت و برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال شد. بعد از آن ۵ شکایت دیگر هم مشابه آن اتفاق افتاد که موضوعات مختلفی علیه رئیس جمهور وقت بود. در حال حاضر ۶ شکایت از رئیس جمهوری که پایداری ها زمانی حامی او بودند به قوه قضائیه رفته و به هیچ کدام هنوز رسیدگی نشده است؛ بنابراین اگر قرار به رسیدگی باشد باز ما از مجلس هشتم زنبیل گذاشتیم. 

او با بیان اینکه اتفاقا می گویند "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" گفت: کمیسیون اصل ۹۰ خودش خط می دهد به مردم که شکایت کنید و شاید همین باعث شود که قوه قضائیه به شکایت احمدی نژاد رسیدگی کند. یعنی هر وقت آن ۶ شکایت را رسیدگی کردند طبیعی است که باید به شکایت روحانی هم رسیدگی کنند تازه اگر در صحن مجلس رای بیاورد. آقایان باید بدانند کسانی که دنبال شکایت از روحانی هستند از قبل شکایاتی در قوه قضائیه علیه رئیس جمهور محبوب آنها یعنی احمدی نژاد وجود دارد. بنابراین اگر رسیدگی و شکایات حق بود و برای بهم زدن نظم عمومی کشور نبود عیبی ندارد، ابتدا آن ۶ تا را رسیدگی کنند تا بعدا به رسیدگی شکایت از  روحانی برسند. این حقوق مردم است ولی تحریک و جمع کردن مردم در یک جا کار پسندیده ای نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.