انتقاد یک فعال اصلاح طلب از تندروها: چرا در مقابل ترورهای دوره احمدی نژاد لب فروبستید؟

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به حمله منتقدان دولت به رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای بعد از ترور دانشمند ایرانی گفت: اگر کسی خواب باشد می شود او را از خواب بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده باشد را نمی توان از خواب بیدار کرد چون او عامدا خودش را به خواب زده است.

وی ادامه داد: به خاطر داریم که این ترورها یکبار در زمان وزارت آقای اژه ای اتفاق افتاد و سه بار هم در زمان وزارت آقای مصلحی، این آدمهای تندرو هم آن زمان هم بودند و دیدند اما همه لب فرو بسته بوده و لب باز نکردند. دلیل آن هم خیلی روشن بود چون آنها تصور می کردند احمدی نژاد از خودشان و یک اصولگرا است، بنابراین اگر سخنی می گفتند علیه جریان اصولگرایی صحبت می شد، بنابراین سکوت کردند و دم فرو بستند اما آقای احمدی نژاد در دور دوم به کاسه و کوزه همه اینها زد و همه چیز را زیر سؤال برد.

پرونده های احمدی نژاد در قوه قضاییه به کجا رسید؟

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه ۶ پرونده هم برای احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد که این پرونده ها به قوه قضاییه برای رسیدگی رفت، افزود: متاسفانه قوه قضاییه هم رسیدگی نکرد و اگر هم کرده ما بی خبر هستیم چون ایشان همچنان مثل گذشته کارهای غیرمتعارف و غیرمعمولی انجام می دهد.

خباز تصریح کرد: اما موضوع مورد توجه اینکه کشور ما کشوری است که از نظر مرزی با ۱۵ کشور دنیا همسایه است و آمریکا در ۱۱ کشور همسایه ما پایگاه و یعنی عواملی دارد؛ ده ها گروه از آنها تاکنون گیر افتاده اند اما متاسفانه یک گروه گیر نیفتاد و یکی از بهترین شخصیت های هسته ای ما را که بیشترین خدمت را به جمهوری اسلامی ایران کرده بود از بین ما برد. البته این برای امروز نیست و آنها ۲۰ سال است که دنبال شهید فخری زاده هستند، یعنی ۲۰ سال است که در حال توطئه چینی و برنامه هستند تا بتوانند شهید فخری زاده را به دام اندازند، اما در همه این مدت به حول قوه الهی نتوانستند، اما این آخرین دفعه از یک روشی استفاده کردند که این روش تا به حال در کشور ما وجود نداشت و آن روش از راه دور و به صورت الکترونیک بود که فردی انجام دهنده آن نبود.

صدها فخری‌زاده در کشور تربیت شده است

وی خاطر نشان کرد: ضمن اینکه این ضایعه بسیار سنگین است اما گویا شهید، امروز را می دید و آرزوی این شهادت را می کرد و آروزی لقاء پروردگار را در دل داشت و به همین مناسبت ده ها و صدها دانشجو تربیت کرده که هرکدامشان یک فخری زاده هستند. بنابراین کار ما به تاخیر نمی افتد، آنها که دنبال این بودند به این وسیله بتوانند کار جمهوری اسلامی ایران را با تاخیر رو به رو کنند، سخت در اشتباه هستند چون مثل زمان جنگ می ماند که وقتی یک پرچم به زمین می افتاد جوان های محل ۱۰۰ پرچم دیگر بر می داشتند و عازم جبهه می شدند.حالا هم دانشجویان متبحر و دانشمندان فوق العاده شهید فخری زاده راه پر عزمت و سرافرازانه او را ادامه می دهند.

اصولگرایان مقصرند که جنگ زرگری راه انداختند که رئیس جمهور باید نظامی باشد

این عضو حزب اعتماد ملی تاکید کرد: موضوع بعدی این است که اتفاقا اصولگرایان مقصر هستند، چون در داخل کشور جنگ زرگری راه انداختند، شما به جای اینکه به فکر امنیت کشور باشید در دهان مردم انداختید که رئیس جمهور باید نظامی باشد، یعنی اگر امنیت حرف اول را می زند چرا نظامیان ما در همان جایگاه حفظ امنیت نباشند؟ چرا امنیت را محکم نگرفتید؟ وزارت اطلاعات که تنها که نیست، سازمان اطلاعات سپاه هم مسؤل است؛ چرا از او حرفی نمی زنید؟

چرا کسی به اطلاعات سپاه اعتراض نمی‌کند؟

خباز در این باره توضیح داد: در گذشته فقط یک دستگاه مسؤل بود و آن وزارت اطلاعات بود اما اکنون ما دو دستگاه مسؤل داریم؛ وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه. هر دو اینها یک وظیفه دارند، پس چرا هیچ کس هیچ اعتراضی به سازمان اطلاعات سپاه ندارد؟ چون دیواری از دیوار دولت کوتاه تر نمی بینند.

وی با بیان اینکه اکنون به جای اینکه دل دولتمردان و مردم را محکم و قوی کنند یکسری یاوه گویی را آغاز کردند، افزود: این یاوه گویی ها باعث خوشحالی آمریکا و اسرائیل است. آن کسی که این کار را کرده هنوز مسؤلیت آن را به عهده نگرفته است یعنی نه آمریکا و نه که اتفاقا هر دو آنها مقصر هستند، یعنی نقشه، نقشه اسرائیل است، آنها در داخل کشور عواملی دارند و این کار عملی شده است.

هدف دوم ترور، به جان هم انداختن نیروهای داخلی کشور بود

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به جای اینکه علیه دشمن شماره یک ما یعنی آمریکا کاری کنند یا به جای اینکه به اسرائیل بپردازند که مادر آمریکا و ام الفساد است، به داخل می پردازند تا امر را منحرف کنند، یعنی اینها آب به آسیاب دشمن می ریزند و عملا کاری می کنند که دشمن همان را می خواهد. کسی که این کار را انجام داده خودش را کنار کشیده تا داخلی ها را به جان هم اندازد که اتفاقا اینها دارند خواسته او را عملی می کنند.

خباز در ادامه اظهار کرد: در هر تروری رسم این است که تروریست برای قدرت نمایی می گوید که این کار من بود تا قدرت خودش را به زیر مجموعه اش و به دل بستگانش نشان دهد، در اینجا تا به حال من ندیده ام که کسی اعلام کند این کار، کار ماست. هدف دوم آنها به جان هم انداختن نیروهای داخل کشور است و اینها درست دارند نقشه دشمن را عملی می کنند یعنی کاری می کنند که داخلی ها به جان هم بیفتند و در دل دشمن قند آب می شود و خوشحال هستند و می گویند به آن هدفی که داشتیم رسیدیم که باید بگوییم زهی تأسف!

وی خطاب به منتقدان و حمله کنندگان به دولت بعد از ترور دانشمند ایرانی، گفت: اولا شما بیشتر به امنیت کشور بپردازید، ثانیا اجازه ندهید در اطراف کشور ما ۱۱پایگاه دشمن وجود داشته باشد، ثالثا با این همسایگان ۱۵ گانه مان رفاقت برقرار کنید و با اینها رفیق شوید تا اینها خودشان دست و پای آمریکا را از منطقه جمع کنند تا او به دنبال کارش برود.

مخالفان برجام نمی‌خواهند این دولت با بایدن مذاکره کند

این نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: آنها هدفشان این بود که گربه را دم حجله بکشند، چون بایدن رأی آورده و نانجیب است ولی به نانجیبی ترامپ نیست، مخالفان برجام می خواهند کاری کنند که مذاکرات در این دولت اتفاق نیفتد، چون بایدن اعلام کرد من به برجام برمی گردم، اگر آنها به برجام برگردند مذاکرات از نو ادامه پیدا می کند و مخالفان برجام که از روز اول با برجام مخالف بودند و خلاف نظر رهبری عمل کردند الان با این کارشان دارند به بایدن این سرخط را می دهند که با این دولت مذاکره نکن!

خباز ادامه داد: وزیر امور خارجه با صراحت گفت که به من از آمریکا خبر می دهند که در داخل کشور عده ای با آنها تماس می گیرند و می گویند که با این دولت مذاکره نکنید و با دولت بعدی که ما هستیم مذاکرات آرام تر و بهتر و روبازتر و برای شما پرفایده تری خواهد بود. کسی که انقدر به کشورش علاقه ای ندارد و انقدر برای کوبیدن مخالف خودش که جناح اصلاح طلب است حاضر است همه چیز کشور را به باد دهد، قابل اعتماد نیست.

برخی می‌خواهند از حالا با آمریکایی ها دیزی دونفره بخورند

وی تاکید کرد: کسی که حاضر است برای کوبیدن رقیب خودش به نوعی جاسوسی آمریکا را کند و با آن از الان دیزی دو نفره بخورد یا با هم قهوه سرو کنند (از حالا برای ۹ ماه دیگر) نشان دهنده این است که حاضرند یک قیصریه ای را به یک دستمال بفروشند و انقدر عقل و تدبیر ندارند که امریکا، امریکاست و با شما هم که کنار بیاید او حامی درجه یک اسرائیل است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: رهبری چند بار گفته اند که به رئیس جمهور اهانت نکنید؟ باز در مجلس عده ای از نمایندگان شروع به فحاشی و اهانت به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کردند. به نظر من اینها یا نادان، یا سر سپرده و یا نفوذی هستند، کسانی که در این شرایط که رهبری می گوید به رئیس جمهور توهین نکنید چون این توهین ها دشمن را خوشحال می کند و باعث تشویق دشمن می شود اما متاسفانه باز اینها شروع به اهانت کردن می کنند و این جای سؤال دارد.

خباز همچنین اظهار کرد: شما که قول رفع مشکلات اقتصادی به مردم دادید باید همه هم و غم خودتان را روی سرمایه گذاری و بالا بردن تولید به کار برید و جهش تولید داشته باشید، اگر راست می گویید و تابع رهبری هستید باید کار و فکر و ذکرتان جهش تولید باشد تا کشور به سربلندی برسد اما متاسفانه این اتفاقات می افتد؛ چهار ترور هم در زمان آقای احمدی نژاد افتاد اما چون از خودشان بود هیچ سخنی نگفتند حالا امروز بعد از ۷ سال اولین اتفاقی که افتاد که بسیار ضایعه سنگینی بود و باید به ملت شریف ایران تسلیت و تبریک گفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.