نگرانی‌ها از آغاز شیوع گونه آفریقای جنوبی کرونا در انگلیس

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد در هشت منطقه از این کشور که افراد آلوده به این نوع از ویروس کرونا ثبت شده‌اند، از ۱۰ هزار نفر به صورت تصادفی - چه علائم بیماری داشته باشند چه نه - آزمایش به عمل خواهد آمد.

«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس در این باره می‌گوید: «هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این نوع ویروس، سخت‌تر است. اما باید به شدت با آن مقابله کنیم».

بر اساس این گزارش، دانشمندان معتقدند گونه‌های جدید ویروس کرونا نسبت به نوع ابتدایی آن، سرعت انتشار بالاتری دارند و ظهور آنها باعث سوالاتی درباره مؤثر بودن واکسن در جلوگیری از ابتلا به آنها شده است.

پیش از این، «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی آمریکا  هشدار داد که تا اواسط بهار کرونای انگلیسی به گونه غالب در آمریکا تبدیل خواهد شد. وزیر بهداشت انگلیس نخستین بار روز ۲۴ آذرماه از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا، موسوم به کرونای انگلیسی، با  قدرت شیوع سریع‌تر در این کشور خبر داده بود. گفته می‌شود یکی از دلایل افزایش شدید مرگ و میر در انگلیس بر اثر کرونا شیوع این ویروس جدید بوده است.

بر اساس آمارهای رسمی از انگلیس، تا کنون ۳,۸۳۵,۷۸۳ نفر در این کشور به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده و ۱۰۶,۵۶۴ نفر نیز جان خود را بر اثر آن از دست داده‌اند. انگلیس در جدول کشورهای آلوده به ویروس کرونا، در رتبه پنجم (هم از نظر شمار مبتلایان و هم از نظر شمار قربانیان) قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.