نتانیاهو: توقف فروش «اف-۳۵» به امارات تأثیری بر توافق سازش ندارد

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه افزود: به نظر من [درباره توافق سازش]  به نقطه بی بازگشت رسیده‌ایم.

شبکه سی ان ان پیش‌تر گزارش داده بود دولت جدید آمریکا فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را متوقف کرده و در حال بررسی گسترده‌تر توافق نامه‌های میلیارد دلاری است که توسط دولت دونالد ترامپ منعقد شده‌اند.

به دنبال این گزارش، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود تاکید کرد که این وزارتخانه در حال بازنگری معاملات فروش سلاح است.

«یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن تاکید کرد که امارات انتظار داشت تا دولت جدید آمریکا سیاست‌های دولت ترامپ را بازنگری کند، به ویژه اینکه فروش جنگنده‌های F-۳۵ به امارات و عربستان معامله‌ای فراتر از فروش تجهیزات نظامی به یک شریک است.

این در حالی است که امارات متحده عربی به امید دریافت تسلیحات نظامی مدرن از جمله جنگنده‌های «اف- ۳۵» با رژیم صهیونیستی توافق کرده بود که به نظر می‌رسد در این مورد، ابوظبی به خواسته خود نرسیده و در حال حاضر از آنچه که رسانه‌های نزدیک به امارات متحده عربی با عنوان مزایای سازش نام می‌بردند بی بهره مانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.