روسیه در دریای سیاه رزمایش هوایی برگزار کرد

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه در گزارشی که در شبکه تلویزیونی "زویوزدا" متعلق به این سازمان منتشر شد، درباره این رزمایش دو روزه خاطرنشان کرد: هدف از این رزمایش تجسس در دریای سیاه و شناسایی ناوها و اهداف تهدیدکننده روسیه و مقابله با این تهدیدها بود.  

این رزمایش در سواحل شبه جزیره کریمه برگزار شد و در آن واحدهای موشکی مجهز به سامانه های موشکی «بال» شرکت داشتند و براساس سناریوی رزمایش، واحدهای نظامی شرکت کننده در آن می بایست ناوهای دشمن فرضی را شناسایی و نابود می کردند و برای این منظور از موشک های بال استفاده شد.

در این رزمایش، هواپیماهای بمب افکن «سوخو-۲۴ ام» و جنگنده های «سوخو-۳۰ اس. ام» مستقر در یک پایگاه دریایی ساحلی روسیه در دریای سیاه، اهداف دشمن فرضی را هدف بمباران قرار داده و نابود کردند.

خدمه این هواپیماها همچنین موظف بودند تردد ناوهای دشمن در آبهای بین المللی در دریای سیاه را نظارت کنند و جنگنده ها و بمب افکن های روسی تا فاصله ۱۵۰ کیلومتر از سواحل کریمه در دریای سیاه پرواز کردند.  

هواپیماهای روسی در آبهای خارج از حریم هوایی روسیه در دریای سیاه، ناو آمریکایی دونالد کوک مجهز به موشک های بالدار تام هاوک را شناسایی کردند که چندی پیش برای انجام یک ماموریت دریایی دیگر و گشت زنی وارد دریای سیاه شده است.

شبکه یک تلویزیون روسیه نیز امروز در گزارشی اعلام کرد که افزایش فعالیت نظامیان روسی در دریای سیاه به خاطر افزایش تنش های نظامی در این منطقه است که آمریکا به همراهی ناتو بوجود آورده است.  

براساس گزارش این رسانه، نظامیان روسیه دیروز سه هزار کیلومتر مربع محدوده دریایی در دریای سیاه را بدون اعلام دلیل آن به روی کشتی ها و هواپیماهای مسافربری بستند.

روابط روسیه و ناتو در هفت سال اخیر پس از روی کارآمدن دولت جدید غرب گرا در اوکراین تیره و پرتنش شده است.

ناتو در این مدت برای تحت فشار قرار دادن روسیه در مساله اوکراین و قطع کمک ها و حمایت های مسکو از روس تبارهای جدایی طلب مناطق شرق اوکراین، ده ها رزمایش در مجاورت مرزهای روسیه برگزار کرده است.

بخش عمده این رزمایش های ناتو در دریای سیاه بوده و روسیه نیز برای قدرت نمایی، چند رزمایش در این پهنه آبی برگزار کرده است.

به گزارش رسانه های روسی ، "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو روز گذشته روسیه و چین را تهدید برای این پیمان خوانده و خواستار افزایش بودجه و مصارف نظامی این سازمان شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.