ظریف: نباید اجازه درگیری مجدد در منطقه را بدهیم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که صبح امروز(پنجشنبه) در ادامه سفر به حوزه قفقاز وارد گرجستان شده است، در بدو ورود به این کشور گفت: در سفر به سه کشور قبلی منطقه هم درباره روابط دوجانبه صحبت کردیم و هم درباره همکاری‌های منطقه‌ای رایزنی‌هایی را داشتیم.

ظریف افزود: منطقما شرایط سختی را گذرانده است امروز نیاز است که این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و از شرایط جدید برای همکاری در منطقه استفاده کنیم تا مجددا جنگ و درگیری در منطقه ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: امروز در گرجستان قصد دارم با مقامات این کشور درخصوص روابط دوجانبه گفتگو کنم. ما روابط دوجانبه دیرینه‌ای با گرجستان داریم و زمینه‌های همکاری با این کشور بخصوص در حوزه ترانزیت بسیار زیاد است. در سفر قبلی هم گفتگوهای خوبی در این زمینه داشتم.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: نیاز است که در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای با مقامات گرجستان صحبت کنیم. حساسیت های دوستان ما در گرجستان نسبت به برخی کشورهای منطقه را می‌دانیم و تلاش می کنیم از یک چارچوب منطقه‌ای برای همکاری و کاهش تشنج‌ها و تنش‌ها استفاده کنیم.

ظریف تصریح کرد: امیدوارم با توجه به شرایط جدید بین‌المللی بتوانیم در گفتگو با مقامات گرجستان، موانع همکاری های دوجانبه را رفع کنیم یا کاهش دهیم و به سمت همکاری‌های بیشتر بین دو کشور پیش برویم. در حوزه ترانزیت همکاری‌های مثبت بین دو طرف وجود دارد. در زمینه کریدور جنوب-غرب که هم با آذربایجان و هم با ارمنستان در زمینه آن صحبت کردیم به گرجستان ختم می‌شود و سپس به دریای سیاه می‌رسد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.