اعلام برنامه مجلس برای یارانه بنزین

رضاخواه، عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: برای رسیدگی به معیشت مردم برنامه های مختلفی در کمیسیون تلفیق مطرح و بررسی شده است.

وی تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر حذف ارز رانتی را در راستای حمایت از معیشت مردم خواند و گفت: منابع درآمدی حاصل از حذف این رانت، صرف کمک به معیشت مردم و تولید خواهد شد.

رضاخواه یادآور شد: یکی از نکاتی که تاکنون مد نظر نبوده و در کمیسیون مطرح شد اینکه مبلغ یارانه می تواند متغیر باشد؛ به این مفهوم که در صورت افزایش نرخ ارز و منابع درآمدی حاصل از آن برای دولت و افزایش قیمت کالاها، مبلغ یارانه ها نیز افزایش پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت این کار آماده است یا خیر؟ گفت: اگر قرار به پرداخت نقدی این یارانه باشد که زیرساخت خاصی لازم نیست و اگر هم قرار به اعطای کارت اعتباری باشد بانک مرکزی آمادگی خود را اعلام کرده است.

طرح بیمه رایگان 7 میلیون خانوار در دستور کار مجلس/ رضاخواه: یارانه بنزین به هر کد ملی در حد پیشنهاد است

وی همچنین در رابطه با پرداخت یارانه به هر کد ملی (یارانه بنزین) اظهار کرد: این موضوع در حد پیشنهاد در کمیسیون تلفیق مطرح شد اما به دلیل نبود منابع هنوز رأی نیاورده است اما اگر این اتفاق بیفتد قطعاً گامی در جهت حمایت از عموم مردم کشور خواهد بود.

رضاخواه با بیان اینکه ما برای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان تکالیفی را منظور کردیم، گفت: برآورد ما این است که از تکالیفی که بر عهده این ارگان های عمومی گذاشته شده و همچنین با استفاده از امکاناتشان حدود یک میلیون شغل ایجاد شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه به موضوعی که هنوز قطعی و رسانه ای نشده اشاره کرد و گفت: ما تصمیم داریم که بیمه همگانی را راه اندازی و حدود هفت میلیون خانوار بدون بیمه را با منابع دولت بیمه کنیم که این کار کمک زیادی به اشتغال و ارائه خدمات درمانی خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.