آناتولی: رزمایش ایران پیامی به دولت بایدن بود

«حقی اویغور» رئیس اندیشکده «مرکز مطالعات ایران» در آنکارا به خبرگزاری «آناتولی» گفت: «دولت ایران از طریق رزمایش‌های موشکی و پهپادی قصد دارد قدرت خود را به افکار عمومی ایران نشان دهد و همزمان پیامی به دولت جدید آمریکا بدهد مبنی بر اینکه ابعاد مذاکرات بین دو کشور، ساده نخواهد بود».

اویغور با بیان اینکه سال ۲۰۲۰ از نظر حملات امنیتی داخلی و خارجی برای ایران سال بسیار سختی بود، تحلیل کرد که زمان‌بندی رزمایش‌های نظامی ایران نیز واکنشی به چنین حملاتی علیه امنیت ملی این کشور بود.

بر اساس این گزارش، وی با اشاره به هدف قرار گرفتن اهدافی دورتر از مسافت پایگاه‌های آمریکایی در رزمایش‌های اخیر نظامی ایران، ادعا کرد: «ایران از طریق رزمایش‌های نظامی اخیر، احتمالا می‌خواهد حضور آمریکا در منطقه [غرب آسیا] را تهدید کند».

به نوشته آناتولی، این تحلیلگر سیاسی با اذعان به پیشرفت‌های قابل توجه ایران در حوزه موشک‌های بالستیک و کروز طی یک دهه گذشته، تصریح کرد: «این کشور همچنین تلاش‌های جدی برای توسعه توانمندی‌های عملیاتی پهپادهایش انجام داده است».

اویغور همچنین افزود: «توانمندی روزافزون پهپادی و موشکی بالستیک ایران، باعث نگرانی‌هایی در کشورهای منطقه مخصوصا عربستان سعودی و اسرائیل شده است».

پیش از این نیز، روزنامه «جروزالم‌پست» در یادداشتی با اذعان به دقت نقطه‌زنی موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش «پیامبر اعظم (ص) ۱۵»، نوشت این رزمایش حامل پیامی به آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.