واردات و صادرات واکسن کرونا نیاز به چه مجوزی دارد؟

 کیانوش جهانپور ضمن بیان این مطلب افزود: امور بازرگانیِ مربوط به واردات واکسن کووید ۱۹ بر عهده هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران قرار گرفته و بر اساس مقررات و تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واردات واکسن کرونا مانند همه واکسن ها و فرآورده های بیولوژیک، نیاز به صدور مجوز و تاییدیه‌های لازم از حوزه‌های ذی ربط وزارت بهداشت از جمله سازمان غذا و دارو بعنوان مرجع ملی دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که مجوزهای مربوطه توسط سازمان غذا و دارو برای واردات واکسن کرونا صادر شود، این هیات با انجام فعالیت‌های بازرگانی لازم نسبت به واردات واکسن اقدام می کند.

جهانپور روز گذشته(یکشنبه) نیز گفت: اختیارات لازم برای واردات واکسن کووید۱۹ مورد تایید به هیات امنای ارزی داده شده است بررسی و تایید آیین نامه ثبت سریع و صدور مجوز واردات اضطراری واکسن کرونا در جلسه کمیته ملی واکسن کووید۱۹ مرجع تایید نهایی واکسن اعم از خارجی یا تولید داخل، سازمان غذا و دارو خواهد بود.

همچنین سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد: منابع واکسن کرونا را تامین کرده‌ایم و در روزهای ‌آینده نخستین محموله واکسن‌های وارداتی را از منابع مورد اعتماد وارد کشور می‌کنیم و برای گروه‌های آسیب پذیر تزریق خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.