رونمایی از ۳ کاندیدای مطرح انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

مجتبی یوسفی، در تحلیلی از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: فضای فعلی جامعه خیلی فضای انتخاباتی نیست که دلیل آن را می‌توان در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و نوع برنامه‌های اقتصادی دولت دید که مردم را در مضیقه و فشار قرار داده است، اقداماتی که نگرانی و ناراحتی برای مردمی ایجاد کرده که همواره پای انقلاب و نظام بوده‌اند، البته که هنوز مقداری زود است که بخواهیم پیش‌بینی کنیم چه کسانی در عرصه‌ی انتخابات ورود می‌کنند ولی با این وجود احزاب و جریان‌های مختلف در حال برآورد فضای انتخاباتی هستند.

وی با این پیش‌بینی که انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ متفاوت با سایر انتخابات ها خواهد بود، ادامه داد: اقبال مردم به سمت چهره‌های جدید است، به نظرم دیگر مردم در قالب دو طیف خاص سیاسی در کشور انتخاب نمی‌کنند و به برنامه‌ها رای می‌دهند بدان معنا که عده‌ای خاص در کشور برای معرفی کاندیداها تصمیم گیری می‌کردند و مردم با اعتماد به آنها رای می‌دادند، این بار به دلیل عملکرد ضعیف دولت در حوزه اقتصادی و عدم اطمینان به وجود آمده، افکار جدید شکل گرفته و مردم با نگاه متفاوت به جریانات سیاسی نگاه می‌کنند. این وضعیت را در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاهده کردیم که نیمی از نمایندگان با چهره‌های جدید وارد مجلس شدند. قطعا در انتخابات ریاست جمهوری هم، چنین خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جریانات سیاسی در حال بررسی شرایط بوده تا با گفتمان و برنامه جدیدی ورود کنند، قطعا گفتمان عدالت و موضوعات مربوط به وضعیت اقتصادی کشور آن هم توام با واقعیات و با داشتن برنامه مورد اقبال خواهد بود، نه این‌که تنها شعار دهند. در این بین درباره‌ی عملکرد گذشته افراد قضاوت می‌شود این‌که چه کسانی و از چه طیفی آنها را معرفی می‌کنند. برآورد خودم این است که در سال جدید وضعیت مشخص می‌شود ولی به طور کلی انتخاب مردم در این دوره از انتخابات منحصر به اصولگرا و اصلاح‌طلب نیست و جبهه‌بندی‌ها می‌شکند بدان معنا که دیگر مردم براساس برچسب اصولگرا یا اصلاح‌طلب رای نمی‌دهند و آنها به برنامه و سوابق افراد نگاه می‌کنند. این‌که برنامه و سوابق‌شان چقدر عملیاتی بوده و می‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره‌ی گزینه‌های مطرح برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آقای محسن رضایی و دهقان رسما حضورشان را در انتخابات اعلام کرده‌اند، حداقل ۱۰ نفر هم به طور غیررسمی فعالیت کرده و جزو گزینه‌های مطرح هستند که از جمله آنها می‌توان به فتاح، ظریف و لاریجانی اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.