به نقل از رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز یکشنبه مقامات واشنگتن را متهم کرد که در اعتراضهایی که در حمایت از «آلکسی ناوالنی» رهبر مخالفان دولت روسیه برگزار می شود، مداخله می کنند.

این اتهام کاخ کرملین علیه واشنگتن پس از آن مطرح شد که سفارت ایالات متحده در مسکو با صدور «اخطاریه تظاهرات» ضمن ذکر محلهای برگزاری گردهمایی اعتراضی در شهرهای مختلف روسیه به شهروندان ایالات متحده هشدار داد که از شرکت در این اعتراضها خودداری کنند.

پسکوف در واکنش به این اقدام سفارتخانه آمریکا به شبکه خبری «روسیا وان تی وی» گفت که انتشار این اخطاریه ها «کاری نابجا است».

وی در ادامه افزود: «البته که این بطور مستقیم مداخله قطعی در امور داخلی ماست. این حمایت مستقیم از زیرپاگذاردن قوانین مدنی فدراسیون روسیه است».

در مقابل، سفارت ایالات متحده در مسکو با انتشار یک رایانامه مدعی شد که صدور یک چنین اخطاریه هایی یک «رویه عادی و معمول» در میان هیأتهای دیپلماتیک بسیاری از کشورها است» و اینکه «سفارتخانه ها و کنسولگریهای ایالات متحده در سرتاسر دنیا به طور مرتب پیامهای ایمنی و امنیتی برای شهروندان خود صادر می کنند».

گفتنی است، ایالات متحده روز شنبه با محکوم کردن آنچه که به زعم آنها «برخورد خشن و زننده» پلیس روسیه با معترضان بود، از مقامات مسکو خواست تا معترضان و روزنامه نگاران بازداشتی در جریان این اعتراضها را آزاد کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.