عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان: در صورت وقوع خطا با نماینده برخورد می‌کنیم

انتشار فیلمی از نحوه برخورد یک نماینده مجلس با مامور وظیفه راهور (نیروی انتظامی) خبرساز شد.  در این فیلم که عصر شنبه به شکل گسترده در فضای مجازی منتشر شد، گفته می‌شود خودروی این نماینده حین عبور غیرقانونی از خط ویژه در یکی از خیابانهای تهران با هشدار مامور راهور مواجه شد. به گفته یکی از شاهدان فیلم، سرانجام این مواجهه به جر و بحث و سیلی این نماینده بر صورت این سرباز شده است.

«محمدرضا دشتی‌اردکانی» گفت: به محض اینکه گزارش کامل این اتفاق به هیات نظارت برسد، حتما با نماینده خاطی برخورد می‌کنیم، فقط باید صبر کرد تا موضوع به‌شکل کامل مورد بررسی قرار گیرد و عجولانه و احساسی رفتار نکنیم.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس افزود: تا این لحظه هیچ گزارشی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نرسیده است و چون ما در کمیسیون تلفیق مشغول بررسی بودجه هستیم، فرصت نشد که از این نماینده پرسشی انجام داده یا توضیحی بخواهیم.

دشتی اردکانی در این باره که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان چه برخوردی می‌تواند با نمایندگان خاطی انجام دهد، گفت: باید همه ابعاد موضوع روشن شود، به هر حال قانون به ما اختیاراتی داده که با توجه به میزان خطای نماینده برخورد مقتضی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یک خبرنگار موضوع سیلی زدن نماینده مجلس به صورت سرباز راهور را به من اطلاع داد، افزود: چگونگی وقوع این اتفاق به زودی بررسی و مردم عزیز را از تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطلع خواهیم کرد. قانون با هر کس که خطا یا جرمی انجام دهد، فارغ از اینکه در چه مقامی است برخورد خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.