برنان: بایدن مثل لیزر علیه شبه نظامیان حامی ترامپ اقدام می‌کند

به گزارش نشنال ریویو، جان برنان مدیر اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اظهاراتی به توصیف آنچه "ائتلاف نامقدس" در برگیرنده "افراطگران مذهبی، دیکتاتورها، فاشیست‌ها، متعصب‌ها، نژادپرست‌ها، بومی گرایی، حتی لیبرترین‌ها" خواند پرداخت.

او ادامه داد: متاسفانه، من فکر می‌کنم این تکانه در نتیجه لفاظی‌های مردم فریب افراد خارج شده از دولت و همچنین آنهایی که به کار در سالن‌های کنگره ادامه می‌دهند ایجاد شده است.

برنان که خودش را به عنوان "غیرحزبی" توصیف می‌کند در چهار سال گذشته مرتبا عادت داشته در شبکه‌های ام.اس.ان.بی.سی و سی.ان.ان به منظور طرح نقطه نظرات دموکرات‌ها ظاهر شود. او در کتاب خاطرات جدیدش اذعان کرده که حرف‌های دو مقام سیاسی که نسبت به نتیجه "گرفته شده با اطمینان بالا" مبنی بر مداخله ولادیمیر پوتین در انتخابات ۲۰۱۶ به نفع دونالد ترامپ مردد بودند را رد کرده است.

برنان در زمان سال‌های خدمتش در دولت اوباما "معمار اصلی" سیاست مبارزه پهپادی با شبه نظامیان بوده و یک سری اظهارات غلط یا گمراه کننده درباره این برنامه مطرح کرد. او در یک نشست استماع سال ۲۰۱۱ در کنگره بیان کرد که عملیات برای حدودا یک سال کامل با حملات پهپادی حتی منجر به کشته شدن یک غیرنظامی هم نشد در حالی که سیا گزارش‌های اخیری که عکس این صحبت را نشان دادند دریافت کرد.

او در سال ۲۰۱۴ به آندریا میچل، مجری ان.بی.سی نیوز گفت که "هیچ چیز از واقعیت دورتر از این ادعاها که سیا به طور غیرقانونی به کامپیوترهای کارکنان سنای آمریکا دسترسی پیدا کرده، نیست؛ کارکنانی که مشغول تحقیق درباره برنامه سیا برای شکنجه بازداشتی‌ها بودند. این در حالی است که یک گزارش بازرس کل سیا که چند ماه بعد منتشر شد نشان داد که افراد برنان در حقیقت از کمیته اطلاعاتی سنا جاسوسی کردند.

برنان در آستانه انتشار یافته‌های تحقیقات رابرت مولر درباره ارتباط ترامپ و روسیه، صراحتا از این‌که ترامپ "کاملا در جیب پوتین است" صحبت کرده و از اظهارنظرهایی که در آنها رئیس جمهور وقت را به خیانت متهم کرد، دفاع کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.