توقف روند کاهشی کرونا در کشور/ احتمال بازگشت محدودیتها

دکتر سیما سادات لاری، گفت: با ایجاد ثبات نسبی در روند موارد بستری در استان مازندران، شهرستان‌های این استان، از وضعیت قرمز خارج شده‌اند. در حال حاضر ۱۸ شهرستان کشور نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: در هفته گذشته استان‌های مازندران، گلستان، گیلان و همدان به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل و گلستان دارای بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری بوده‌اند.

لاری ادامه داد: از هفته گذشته شاهد توقف روند کاهشی بیماری در کشور بوده‌ایم و متاسفانه در برخی استان‌ها به دلیل عادی انگاری شرایط تعداد موارد بستری روزانه کووید-۱۹ در حال افزایش است. بنابراین وضعیت در تمام نقاط کشور به شدت حساس و شکننده است. بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام به عنوان اصلی مهم و موثر در تامین سلامت و معیشت مردم است و مطمئنا ایجاد موج جدید بیماری در کشور، منتج به بازگشت و اعمال محدودیتهای سختگیرانه و تعطیلی بخشی از کسب و کارها می‌شود.

وی گفت: امیدواریم با تقویت تلاش همگانی و افزایش انگیزه عمومی مردم در عمل به توصیه های بهداشتی شاهد پیشگیری از خیز جدید بیماری در کشور باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.