ریاض مفتی داعش را آزاد کرد

منابع آگاه می‌گویند که دادسرای جنایی در عدن به دستور مقامات مسئول در دولت جدید «عبدربه منصور هادی» در این شهر بنا بر دستورات صادره از سوی ائتلاف متجاوز به یمن، جمعه شب (۲۲ ژانویه) مفتی داعش را آزاد کردند.

به نوشته پایگاه خبری یمنی «YNP»، منابع آگاه می‌گویند که سرانجام ائتلاف سعودی موجب آزادی «ابوبکر البریکی» که در بسیاری از جنایات تروریستی مشارکت داشته، شد و این عضو خطرناک داعش در روز تعطیل رسمی آزاد شد.

به گفته این منابع، «سامح الزوکا» از اعضای دادسرای کیفری عدن به عنوان معاونت این دادسرا در ۱۸ ژانویه جاری انتخاب شد  تا در نخستین ماموریتش، البریکی را در روز تعطیل رسمی آزاد کند. وی از سرکرده‌های داعش و مفتی آن برای انجام حملات تروریستی متعدد در عدن، لحج، ابین و تعز بود که در سال ۲۰۱۰، پس از برنامه‌ریزی برای انفجار ورزشگاه «۲۲ می» در جریان مسابقات جام قهرمانی خلیج فارس دستگیر شده بود.

کشورهای ائتلاف سعودی متجاوز به یمن، از زمان حمله به این کشور تاکنون، علاوه بر حمایت  از القاعده و داعش با پول، سلاح، پشتیبانی لجستیک، مراقبت‌های پزشکی و تسهیل در حرکت  آن، پوشش هوایی نیز برای فعالیت‌های تروریستی آنها فراهم کردند.

پیشتر، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با ارائه جدیدترین دستاوردها علیه القاعده و داعش طی عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در این کشور و روابط  این دو گروه تروریستی با کشورهای متجاوز و خائن علیه یمن، به سازمان ملل و شورای امنیت نامه‌های جداگانه‌ای فرستاده بود.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز با بیان اینکه جامعه بین المللی به وجود القاعده و داعش در بدنه دولت مستعفی یمن واقف است، گفت سازمان ملل باید مواضع منطقی در چارچوب احترام به شرافت،حاکمیت و منافع یمن اتخاذ کند به گونه‌ای که صلح و امنیت بین المللی را استحکام بخشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.