طرح استیضاح ترامپ به سنا می‌رود

به گزارش رویترز،، «چاک شومر»، رهبر دموکرات‌های مجلس سنا اعلام کرد که طرح استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه آتی به این مجلس تحویل داده می‌شود.

بر اساس این گزارش، روند محاکمه ترامپ در مجلس سنا به دلیل نقش‌آفرینی او در حمله مرگبار معترضان به کنگره از هفته آینده آغاز می‌شود. این درحالی است که جمهوریخواهان در سنای آمریکا از دموکرات‌ها درخواست کرده‌اند که شروع دادرسی برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین را تا ماه آینده میلادی (فوریه) به تأخیر بیندازند.

آنها گفته‌اند که این تأخیر به ترامپ فرصت می‌دهد تا خود را برای دفاع آماده کند. ترامپ متهم شده که در سخنرانی خود در روز ۶ ژانویه در واشنگتن، هوادارانش را به یورش به ساختمان کنگره تشویق کرده است.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، روز گذشته در تماسی با سناتورهای جمهوریخواه گفت که از دموکرات‌های مجلس درخواست کرده تا از ارسال لایحه استیضاح به سنا تا ۲۸ ماه جاری (ژانویه) خودداری کنند. اقدامی که باعث آغاز مرحله اول رسیدگی به استیضاح دونالد ترامپ می‌شود.

براساس این برنامه زمانی، ترامپ دو هفته یعنی تا ۱۱ فوریه فرصت دارد تا دفاع مقدماتی خود را ارائه دهد. انتظار می‌رود که بحث‌ها از اواسط ماه فوریه آغاز شود.

جمهوریخواهان که از روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه عملاً دیگر کنترل سنا را در دست ندارند، برای عملی شدن به تأخیر افتادن روند رسیدگی استیضاح در سنا، به موافقت رهبر جدید اکثریت دموکرات در سنا یعنی چاک شومر نیاز دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.