ترامپ برای جلسه محاکمه‌اش در سنا وکیل انتخاب کرد

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه روز جمعه اعلام کرد، «بوچ باورز» دادستان ایالت کارولینای جنوبی، یکی از وکلای ارشد ترامپ خواهد بود.

این سناتور نزدیک به ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: «به گمانم ترامپ قرار است یک تیم حقوقی قوی اختیار کند. فکر می‌کنم بوچ باورز یکی از وزنه‌های اصلی است. بوچ را از مدت‌ها پیش می‌شناسم، مرد محکمی است. فکر می‌کنم آن‌ها به مرور زمان تیم را خواهند بست».

کنگره آمریکا روز ششم ژانویه (هفدهم دی) در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند و خود نیز در میان آن‌ها به سخنرانی پرداخت.

اندکی بعد، حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد.  این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

با این حال «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان برای تحویل طرح استیضاح ترامپ به مجلس سنا که وظیفه برگزاری دادگاه را بر عهده دارد، هنوز تاریخ مشخصی اعلام نکرده است.

«میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا عصر پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای پیشنهاد کرد مجلس نمایندگان، لایحه کلید زدن مرحله اول محاکمه ترامپ را ۲۸ ژانویه (۹ بهمن) تحویل دهند. پس از آن، مجلس سنا دو هفته به تیم حقوقی ترامپ اجازه می‌دهد اسناد و شواهد خود را گردآوری کند و جلسه محاکمه نیز اواسط ماه آینده میلادی برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.