اظهار نظر فائوچی درباره پایان دوره ترامپ

فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید پنجشنبه در اولین سخنرانی خود در دولت جو بایدن گفت که دولت جدید متعهد به شفافیت، صراحت و صداقت است.

وی در توضیح ویژگی های دولت جدید آمریکا افزود: یک موضوع جدید در مورد این دولت این است که اگر جواب را نمی دانید، حدس نزنید و فقط بگویید که جواب را نمی‌دانید.

عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید درباره همکاری خود  بادولت بایدن گفت: برای فعالیت در این دولت احساس آزادی  بیشتری می کند زیرا تعهد وی به شفافیت به عنوان یک مقام بهداشت عمومی اغلب او را در دولت ترامپ دچار مشکل می‌کرده است.

فائوچی تقریباً از یکسال پیش که بیماری همه گیری کرونا در آمریکا شیوع پیدا کرد، در کنار ترامپ و اعضای گروه ویژه کووید ۱۹ در کاخ سفید، به مهار بیماری کمک کرد، اما به دلیل صراحت و شفافیت در ارائه آمار و اطلاعات واقعی کرونا به مردم، همواره با ترامپ دچار چالش و تنش بوده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا و ناکارآمدی دولت ترامپ در مهار آن، آخرین آمار نشان می‌دهد که تا روز پنجشنبه بیش از ۲۴ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده و دستکم ۴۰۶ هزار و ۱۶۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

براساس آمار ارائه شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، آمریکا از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در جهان همچنان در جایگاه اول و کشورهایی مانند هند، برزیل و روسیه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

با شیوع کرونا در آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد، مشاغل زیادی از بین رفته و میلیون ها نفر بیکار شده‌اند.

وزارت کار این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد که در یک هفته گذشته ۹۰۰ هزار نفر دیگر در ایالات متحده درخواست دریافت مزایای بیکاری کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.