انتقاد تند واعظی از اصلاح‌طلبان؛ به آنها سمت دادیم به جای تشکر طلبکار شدند

محمود واعظی به انتقاد صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان از رییس‌جمهوری و دولت واکنش نشان داد. خرازی جمعه گذشته درباره نامزد اجاره‌ای و پاسخگو نبودن آن و اینکه اصلاح‌طلبان دیگر دولت اجاره‌ای نمی‌خواهند در ششمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان سخنرانی کرده بود.

واعظی در این باره گفت: یکی از مسوولان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۲ بودم، یادم می‌آید او در هیچ جای ستاد نقشی نداشت. نخست بیاید اثبات کند برای روی کار آمدن رییس جمهوری چه کار کرده که چنین اظهاراتی داشته است؛ ضمن اینکه محمدرضا عارف تا روز سه شنبه قبل از رای‌گیری نامزد جریان اصلاحات در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بود.

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: آن زمان نظرسنجی‌ها فاصله معناداری میان رای روحانی و عارف را نشان می‌داد بطوریکه روحانی جزو نفرات اول و دوم بود. بر همین اساس خودشان و بیشتر از همه سید محمدخاتمی و دوستان‌ آنها تصمیم گرفتند عارف که دیگر شانسی برای رقابت نداشت، کنار برود.

واعظی اضافه کرد: آنها آزاد بودند به قالیباف یا کسی دیگر رای دهند اما مردم تصمیم گرفتند به دکتر روحانی رای دهند. بنابراین حرفی که او می‌زند نادرست است.

وی ادامه داد: آنها با نگاهی به گذشته ببینند قبل از این دولت چه شرایطی داشتند و فعالیت‌های‌ آنها در چه حدی بود. این دولت همفکران آنها را در استانداری‌ها و سمت معاونت وزیر به کار گرفت و امروز به جای تشکر، طلبکار هم شدند و حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و الان که زمان انتخابات شده در پی یک سری حرف‌های بی پایه و اساس هستند.

واعظی در بخش دیگری از سخنانش درباره رفتارهای سیاسی برخی مجلس‌نشینان، گفت: راجع به کل مجلس اظهار نظر نمی‌کنم چون به کلیت مجلس باور دارم و احترام می گذارم اما عده‌ای در مجلس خیلی فعالند و مسائل داخلی را با نگاه تبلیغاتی و سیاسی می‌بینند.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: هدف‌ این افراد هم این است دولت موفقیت کسب نکند و برای انتخابات ۱۴۰۰ از نظر تبلیغاتی با حرف‌های نادرست و اتهامات بمباران شود. این موضوع را به مصلحت مردم نمی‌دانیم.

واعظی درباره آغاز ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا، گفت: انتظار داریم او چون دولت قبلی عمل نکند چون رفتار دولت دونالد ترامپ موجب ضرر و بی‌آبرویی‌ آنها و تنفر مردم ایران شد. ارتباطی با آمریکا نداریم ولی آنچه که به واسطه برجام به ما مربوط می‌شود این است که این موضوع به عمل آنها به تعهداتشان بستگی دارد.  اگر صادقانه به تعهدات خود عمل کنند این شرایط تغییر می‌کند.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: برجام یک بار مذاکره شد و مذاکره مجددی نخواهیم داشت. اینکه آنان بخواهند به برجام برگردند یا نه، تصمیم خودشان است اما مهم برای ما برداشتن تحریم‌ها علیه مردم ایران است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.