بیانیه آمریکا در واکنش به انفجارهای هولناک بغداد

وزارت امور خارجه آمریکا بامداد جمعه در وب سایت رسمی خود در بیانیه ای عنوان کرد که ما حملات تروریستی بغداد را با شدیدترین حالت محکوم می‌کنیم.

دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه افزود: در بمبگذاری های صورت گرفته حداقل ۳۲ نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. این اقدامات شرورانه کشتار جمعی یادآور آن است که تروریسم زندگی عراقی‌های بی گناه را همچنان تهدید می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا با نادیده گرفتن حضور نیروهای نظامی خود در عراق و حمایت آشکار از گروه‌های ترویستی اعلام کرد که ما عمیقاً به خانواده های قربانیان تسلیت می گوییم و امیدواریم حال مجروحان هر چه سریعتر بهبود یابد.

بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا در محکومیت انفجارهای بغداد در حالی منتشر می شود که پیش از این کتائب حزب الله عراق با انتشار بیانیه‌ای سه ضلع شرارت آمریکا، رژیم‌های صهیونیستی و عربستان سعودی را مسئول انفجارهای تروریستی شهر بغداد دانست.

در بیانیه کتائب حزب الله عراق آمده است: باندهای شرارت صهیونیستی – آمریکایی – سعودی با ارتکاب کشتار فجیع نسل کشی در یک بازار مملو از فقرا در شهر بغداد، شیوه های کثیف جنایتکارانه خود را علیه ملت عراق از سرگرفتند.

جنبش انصارالله یمن نیز در بیانیه‌ای در واکنش به انفجارهای دوگانه بغداد ضمن محکوم کردن این انفجارهای بزدلانه، اعلام کرد که این انفجارها برگه‌ [فشاری] است که آمریکا از طریق گروه‌های مورد حمایت خود و ریاض به کار می‌گیرد.

میدان الطیران در مرکز بغداد ظهر پنجشنبه شاهد دو انفجار انتحاری همزمان بود که ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی برجای گذاشت.

این انفجارها با موجی از محکومیت در سطح داخلی و خارجی مواجه شده است.

داعش بامداد جمعه مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

بیانیه آمریکا در واکنش به انفجارهای هولناک بغداد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.