درخواست پارلمان اروپا مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه روسیه

به گزارش پایگاه خبری  پارلمان اروپا، به دنبال دستگیری الکسی ناوالنی در روسیه اعضای پارلمان اروپا خواستار تقویت تحریم‌ها علیه مسکو از سوی کشورهای عضو این اتحادیه شدند.

در قطعنامه‌ای که با ۵۸۱ رای موافق، ۵۰ رای مخالف و ۴۴ رای ممتنع به تصویب رسید، پارلمان اروپا از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواست تا در جلسات بعدی خود نسبت به اقدام روسیه مبنی بر دستگیری الکسی ناوالنی اقداماتی انجام دهند و تحریم‌ها علیه مسکو را تشدید کنند. اعضای پارلمان اعلام کردند: تصمیم در این مورد شامل مجازات تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود که در دستگیری و زندانی کردن الکسی ناوالنی نقش داشته‌اند.

این اعضا همچنین خواستار اعمال تحریم‌ها علیه اعضای نزدیک به رئیس‌جمهور روسیه و صاحبان رسانه‌های تبلیغاتی مسکو شدند، که هم دارای حجم دارایی بالا در اتحادیه هستند و هم امکان سفر به اروپا را دارند. قانونگذاران اضافه کردند: اقدامات محدودکننده دیگری نیز تحت عنوان تحریم‌های حقوق بشر جهانی می‌تواند از سوی اتحادیه اروپا برای آن‌ها صورت گیرد.

مسئولان روسیه الکسی ناوالنی منتقد سیاسی کرملین را پس از ورود به مسکو بازداشت کردند. بازداشت ناوالنی در فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو در مسکو پس از بازگشت از آلمان صورت گرفت. دادگاهی در روسیه الکسی ناوالنی، منتقد سیاسی کرملین را به ۳۰ روز زندان تا زمان محاکمه‌اش محکوم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.