الکاظمی درباره انفجار بغداد چه دستوری صادر کرد؟

به گزارش رسانه‌های عراقی، در بیانیه پنجشنبه شب دفتر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آمده است: در پی دو انفجار ظهر امروز در بغداد، الکاظمی نشستی اضطراری با فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی در مقر فرماندهی عملیات بغداد برگزار کرد.

برپایه این بیانیه، الکاظمی "دستور آغاز تحقیقات فوری برای روشن شدن علل وقوع این خلل امنیتی و پیگرد هسته های تروریستی که عبور تروریست ها و اجرای جنایت پلید آنها را تسهیل کردند،" صادر کرد.

وی همچنین خواهان آماده باش نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت و جان شهروندان عراقی و اتخاذ اقدامات میدانی لازم در این زمینه و پشتیبانی یگان ارتش عراق از سایر نیروهای امنیتی شد.

الکاظمی گفت: حمله تروریستی به غیرنظامیان عراقی تاکید می کند که نبرد ما با تروریسم مداوم و طولانی مدت است و از این نبرد به هیچ وجه عقب نخواهیم نشست یا در قبال آن سستی به خرج نخواهیم داد تا تمام خاک عراق را از بقایای تروریسم پاکسازی کنیم.

وی افزود: همه امکانات نظام و تلاش های یگان های امنیتی و اطلاعاتی را در وضعیت آمادباش بالا برای قصاص طراحان این حمله بزدلانه و همه حامیان آن قرار داده ایم.

الکاظمی بر وحدت صفوف عراقی ها تاکید کرد و افزود: اجازه تشتت تلاش اطلاعاتی یا تعدد منافع تصمیم گیری در نیروهای امنیتی را نخواهیم داد و برای انجام تغییرات امنیتی براساس ضرورت های میدانی کار خواهیم کرد و در این تغییرات، به فشارها و خواسته های سیاسی تن داده نخواهد شد.

میدان الطیران در مرکز بغداد ظهر امروز شاهد دو انفجار انتحاری همزمان بود که ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی برجای گذاشت.

این انفجارها با موجی از محکومیت در سطح داخلی و خارجی مواجه شده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این دو انفجار انتحاری در بغداد را برعهده نگرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.