دستور مهم روحانی به شورای عالی بورس

در یکصد و نود و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که روز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور برگزار شد، وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارشی از تحولات بازار سرمایه ارایه کرد که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس جمهور پس از این گزارش تاکید کرد: شورای عالی بورس باید برای حفظ تعادل در بازار سرمایه و شفافیت و صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران تصمیمات لازم را اتخاذ و اجرایی کند.

در این جلسه همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی و نحوه تخصیص ارز ترجیحی بابت مصارف کالاهای دارویی و تجهیزات پزشکی ارایه کرد که پس از تبادل نظر درباره آن تصمیم‌گیری شد.

براساس این گزارش به منظور کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی و شفافیت در حوزه توزیع و مقابله با سواستفاده‌ها در این زمینه، تمام فهرست‌های ثبت سفارش ارسالی به بانک مرکزی و تخصیص ارز در سایت سازمان غذا و دارو بارگذاری می‌شود تا همه فعالان این عرصه به آن دسترسی داشته و مصرف کننده، وارد کننده و فروشنده از فرآیند تولید و عرضه دارو و تجهیزات پزشکی اطلاع داشته باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهتمام دولت در زمینه تامین نیازهای ضروری بخش بهداشت و درمان و سلامت مردم، گفت: دولت برای اختصاص ارز مورد نیاز بخش دارو و تجهیزات پزشکی اولویت خاصی قایل است.

رئیس جمهور شفافیت فرآیند تامین و توزیع دارو را امری ضروری خواند و با اشاره به راهبرد کلان دولت و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای افزایش تولید در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: دولت سیاست اصلی خود را در این حوزه بر مبنای تولید دارو در داخل کشور قرار داده و به همین دلیل خوشبختانه در سال جاری مصارف ارزی در واردات دارو کاهش یافته و عمده اقدامات به سمت تولید داخل سوق داده شده است.

در ادامه این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از تامین کالاهای اساسی ارایه کرد.

براساس این گزارش با اقدامات انجام شده در خصوص تولید و واردات روغن خوراکی، نیاز مصرفی و ذخیره استراتژیک روغن تامین شده است.

رئیس جمهور پس از این گزارش دستور داد برای ترخیص و حمل و توزیع روغن فوریت‌های لازم اعمال گردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.