به گزارش اسپوتنیک، طبق این گزارش، علاوه بر سولیوان، مشابهاً از چندین تن دیگر از منصوبان دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال خروج آمریکا نیز خواسته شد در سمت‌های دیپلماتیک خود بمانند.

سولیوان کمی بیش از یک سال پیش، توسط دونالد ترامپ انتخاب شد. انتظار می‌رود اکثر دیگر مقامات ترامپ به محض آغاز دولت بعدی، برکنار و با گزینه‌های بایدن جایگزین شوند که اکثراً جزو مقامات دولت قبلی، دولت باراک اوباما هستند و رئیس جمهور منتخب با آن‌ها همکاری کرده است.

بایدن انتخاب نامزدها برای مقامات رده‌بالا، از جمله مسندهای کلیدی دیپلماتیک در دولت آتی را از ماه نوامبر آغاز کرد. وی روز شنبه دیپلمات‌های پیشکسوت "وندی آر. شرمن" و "ویکتوریا نولاند" را به ترتیب به عنوان معاون وزیر امور خارجه و معاون امور سیاسی انتخاب کرد. در ماه نوامبر نیز "آنتونی بلینکن" به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا و جانشین مایک پامپئو انتخاب شد.

انتخاب مقامات دوره اوباما برای سمت‌های کلیدی در دولت، در کنار ترویج شعار جدید "آمریکا برگشته است! "، تحلیل‌گران را به بیان آن واداشته است که سیاست خارجی بایدن تغییر قابل توجهی از "تعادل خارج از مرز" ترامپ به رویکردی را رقم می‌زند که بسیار شبیه به استراتژی‌های سیاست خارجی اوباما، به عنوان مثال دیپلماسی جمعی و مداخلات نظامی است.

سولیوان جانشین "جان هانتسمن" شده بود که از اکتبر ۲۰۱۷ تا اکتبر ۲۰۱۹ به عنوان سفیر آمریکا در روسیه خدمت می‌کرد. انتصاب او در ابتدا این امید را در مسکو ایجاد کرد که می‌تواند به ایجاد روابط بهتر بین واشنگتن و مسکو کمک کند. "سرگئی کیسلیاک"، سفیر سابق روسیه در آمریکا در آن زمان گفت سولیوان به پایان "فوتبال سیاسی" بین آمریکا و روسیه کمک خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.