مصوبه جدید کمیسیون تلفیق بودجه درباره وام ازدواج

 رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال  ۱۴۰۰ مجلس در تشریح مصوبات اخیر این  کمیسیون، گفت: مجلس از کاهش نرخ ارز و واقعی شدن قیمت آن و تقویت پول ملی تمام قد حمایت می کند.

وی ادامه داد: وام ازدواج از ۵۰ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان برای افراد در شُرُف ازدواج تعیین شده است. همچنین امسال یک استثناء در وام ازدواج برای پسران زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال در لایحه بودجه دیده شده که براساس آن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای هر زوج در مجموع ۱۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان وام ازدواج در نظر گرفته شده است.

نماینده آباده در مجلس افرود: مبلغ 20 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده که 10 هزار میلیارد تومان آن در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و 3 هزار میلیارد تومان آن نیز در اختیار سازمان بهزیستی با بازپرداخت اقساط 7 ساله با اولویت زنان سرپرست خانوار و مناطق محروم قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 تصریح کرد: مبلغ 3 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در اختیار بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی (ره) با بازپرداخت 7 ساله و همچنین مبلغ 3 هزار میلیارد تومان در اختیار بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ایجاد اشتغال با اولویت مناطق کم برخوردار قرار گرفته است.

زارع بیان کرد: 500 میلیارد تومان پرداخت تسیهلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به مبلغ هر شخص 100 میلیون تومان برای پشتیبانی از فرزندآوری و فرزند سوم در نظر گرفته شده است. همچنین 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت ودیعه مسکن برای هر شخص 100 میلیون تومان، وام ازدواج 70 میلیون تومان و 20 میلیون تومان وام ضروری در اختیار نیروهای مسلح با معرفی نهاد مربوطه قرار گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.