تولید روزانه دو میلیون بشکه‌ای نفت ایران در سال 2020

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه دسامبر ۲۰۲۰ برابر با آذر ماه ۱۳۹۹ به ۲ میلیون و ۲ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به ماه پیش از آن ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه نوامبر برابر با آبان ۹۹ روزانه یک میلیون و ۹۸۲ هزار بشکه نفت تولید کرده است که این رقم در ماه پیش از آن یعنی اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۹۹) یک میلیون و ۹۵۳ هزار بشکه در روز بوده است.

متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با روزانه ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه در روز بوده است که این رقم در سال ۲۰۱۹ به روزانه ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار بشکه رسیده است.

ایران به طور متوسط در سال۲۰۲۰ روزانه یک میلیون و ۹۸۱ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

ایران در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ روزانه یک میلیون و ۹۴۵ هزار، در سه ماهه دوم، روزانه یک میلیون و ۹۴۹ هزار  و در سه ماهه نخست، روزانه ۲ میلیون و ۵۹ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

میزان تولید نفت ایران در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ روزانه ۱ میلیون و ۹۷۹ هزار بشکه نفت بوده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ۱۳ کشور عضو این سازمان در ماه دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) ۲۵ میلیون و ۳۶۲ هزار بشکه در روز عنوان شده است که افزایش روزانه ۲۷۸ هزار بشکه‌‌ای نسبت به ماه نوامبر را نشان می‌دهد. اوپک در ماه نوامبر روزانه ۲۵ میلیون و ۸۳ هزار بشکه نفت تولید کرده بود.

عربستان نیز در ماه دسامبر روزانه ۲ هزار بشکه نفت کمتر تولید کرده و میزان تولیدش به ۸ میلیون و ۹۶۴ هزار بشکه رسیده است. میزان تولید این کشور در ماه نوامبر ۸ میلیون و ۹۶۶ هزار بشکه در روز بود.

کشورهای گینه استوایی، ایران، عراق، کویت، لیبی، امارات و ونزوئلا افزایش تولید و باقی کشورها کاهش تولید داشتند. بیشترین کاهش برای نیجریه با ۲۸ هزار بشکه در روز و بیشترین افزایش مربوط به لیبی با ۱۳۶ هزار بشکه در روز بوده است.

ایران، لیبی و نیجریه از توافق کاهش تولید معاف هستند.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.