به نقل از سی ان بی سی، ناکامی بیتکوین در فتح کانال ۴۰ هزار دلاری کماکان ادامه دارد و برای سومین روز متوالی بازدهی این ارز منفی باقی ماند.  

 برخی از معامله گران و کارشناسان معتقدند صعود ارزهای دیجیتالی بیش از حد بوده و هر لحظه امکان ترکیدن حباب قیمتی آن ها وجود دارد. به عقیده این دسته از معامله گران، ارزهای دیجیتالی هنوز وابستگی بسیار زیادی به بیتکوین دارند و اگر این ارز به هر دلیل دچار ریزش سنگین شود، سرنوشت مشابهی برای سایر ارزها رقم خواهد خورد. در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است.  بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به گفته بانک جی پی مورگان جریان سرمایه ورودی به بازار ارزهای دیجیتالی در ماه های پایانی سال قبل افزایش کاملا محسوسی داشته است و این مساله بدان معنا خواهد بود که پتانسیل رشد زیادی برای ارزهای دیجیتالی در سال ۲۰۲۱ متصور خواهد بود.  بزرگ ترین بانک آمریکایی از احتمال رسیدن ارزش بیتکوین به ۱۴۶ هزار دلار در بلندمدت خبر داده است. در حال حاضر ‌ارزش بازار بیتکوین ۷۱۹ میلیارد دلار برآورد می شود که در صورت تحقق قله پیش بینی شده چی پی مورگان، این میزان با رشد ۴.۶ برابری به ۲.۷ تریلیون دلار خواهد رسید.  

سرگی نظروف- بنیان گذار موسسه چین لینک- گفت: هر چه بیشتر می گذرد اطمینان مردم و معامله گران نسبت به ارزهای دیجیتالی بیشتر می شود و فناوری بلاک چین بیشتر و بیشتر وارد زندگی روزمره می شود. شاید به نظر برخی ها بازار ارزهای دیجیتالی یک تریلیون دلار ارزش نداشته باشد اما واقعیت این است که این بازار پتانسیل رسیدن به ارقام بسیار بالاتری را دارد.  

برخی از مقامات مشهور جهان نسبت به رشد بیش از حد بازار این ارزها ابراز نگرانی کرده اند و این احتمال وجود دارد که نظارت ها روی معاملات این چنینی بیشتر شود. کریستین لاگارد- رئیس فعلی بانک مرکزی اروپا و رئیس سابق صندوق بین المللی پول- در یکی از تندترین اظهار نظرات در مورد ارزهای دیجیتالی گفته است که بیتکوین به یک ابزار برای فعالیت های مجرمانه مثل پولشویی تبدیل شده است و باید حفره های موجود در فعالیت ارزهای دیجیتالی بسته شود. لاگارد بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت که نمی توان وجود ارتباط بین ارزهای دیجیتالی و فعالیت های مجرمانه را کتمان کرد.  

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی)

۱- بیتکوین

قیمت: ۳۵ هزار و ۸۴۸.۷۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۹۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۲۱۹.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۳ درصد کاهش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۷.۳۰ درصد افزایش

۳- لایت کوین

قیمت: ۱۴۸.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۸۳ درصد افزایش

۴- بیتکوین کش

قیمت: ۴۸۷.۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۲۶ درصد افزایش

۵- مونرو

قیمت: ۱۵۲.۸۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۹۷ درصد افزایش

۶- میکر

قیمت: ۱۴۰۷.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۰۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۲۶ درصد افزایش

۷- دش

قیمت: ۱۲۸.۶۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۴۷ درصد افزایش

۸- زد کش

قیمت: ۱۰۳.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۴۶ درصد افزایش

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.