فاش شدن نقشه جبهه پایداری برای سعید جلیلی

انتخابات ریاست جمهوری در حالی حدود ۵ ماه دیگر برگزار می‌شود که اصلاح‌طلبان نومیدانه به این اتفاق مهم نگاه می‌اندازند. اصولگرایان هم با وجود اینکه هیچ نگرانی‌ای بابت رد صلاحیت گزینه‌هایشان از سوی شورای نگهبان ندارند، مثل همیشه با پدیده‌ای به نام «چنددستگی» مواجه هستند. در این میان جبهه پایداری پس از مرگ محمدتقی مصباح یزدی در تلاش است تا نقش ویژه ای در اردوگاه اصولگرایی ایفا کند.

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، گفت: جبهه پایداری‌ به هر حال یکی از گروه‌های سیاسی فعال در سیاست ایران است و به همین دلیل بعید است فوت آیت‌الله مصباح خللی در برنامه‌هایشان ایجاد کند. در واقع پایداری‌ کمافی‌السابق تحرکات‌شان را ادامه می‌دهند و یکی از گروه‌هایی هستند که به جد در انتخابات ۱۴۰۰ حضور خواهند داشت.

نماینده ادوار مجلس در ادامه گفت: اعضای پایداری تا اردیبهشت‌ماه به دنبال فرد مستقل خودشان هستند تا او را به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری در معرض رأی مردم قرار دهند. اما احتمالاً در هفته‌های منتهی به انتخابات با اصولگرایان توافق خواهند کرد؛ به عنوان مثال چند وزراتخانه دولت سیزدهم را طلب خواهند کرد و همچنین برنامه‌شان این خواهد بود که در صورت رئیس‌جمهور شدن قالیباف، مقدمات رئیس مجلس شدن سعید جلیلی را فراهم کنند.

او توضیح داد: البته از آنجا که تلقی عمومی این است که مشارکت احتمالاً پایین خواهد بود، شاید تصمیم‌هایی دیگر اتخاذ شود. بنده توصیه‌ام به اصلاح‌طلبان این است که با یک کاندیدای وزن‌دار وارد عرصه انتخابات شوند تا از این طریق شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم. این مهم زمانی محقق می‌شود که جریان اصلاحات بهانه رد صلاحیت را کنار بگذارد و نیروهای کارآمدش را وارد رقابت‌های انتخاباتی کند.

منصور حقیقت‌پور در پایان گفت‌: فضای سیاسی فضایی است که همه سلیقه‌ها باید در آن مشارکتی جدی داشته باشند تا بتوانند کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.