محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در پاسخ به این سوال که آیا دولت پیش شرطی برای مذاکره احتمالی با آمریکا در قالب برجام، به این کشور ارائه کرده است؟ گفت: آن چیزی که ما مطرح می‌کنیم این است که باید هر آنچه در دولت ترامپ اتفاق افتاده باید به قبل از دولت ترامپ برگردد. ما روی این جدی هستیم.

وی افزود: بر همین اساس باید تمامی تحریم‌ها،‌ انواع و اقسام تحریم‌های شرکتها و افراد که در این زمینه مورد تحریم قرار گرفتند باید به قبل از دوره ترامپ برگردد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما روشن و شفاف اعلام کردیم که در دوره جدید، "تعهد در برابر تعهد"، "اجرا در برابر اجرا" و "اعلام در برابر اعلام" خواهد بود، اظهار داشت:‌ بر همین اساس باید خیلی دقیق آنچه را که قرار است آنها انجام دهند ما باید نسبت به آنها مطمئن شویم تا اقدامات متقابل انجام دهیم.

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا این موضع به تیم جدید کاخ سفید هم منتقل شده است؟ گفت:‌ ما با تیم کاخ سفید هیچ ارتباطی نداشتیم، هیچ ارتباط دوجانبه‌ای هم نداشتیم  و تا زمانی که ارتباط برجامی برقرار نشده، مواضعی که رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ما اعلام کردند مواضع رسمی کشور است.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرها در زمینه برجام از سوی نمایندگان مجلس تصریح کرد: اینکه هر روز نماینده مجلسی راجع به برجام و آینده و فلان صحبت می‌کند، موضع رسمی نیست، نمی‌گوییم که حرف نزنند و انسان‌های عادی هم می‌توانند صحبت کنند اما موضع رسمی کشور را مقامات رسمی و ذی‌ربط می‌گیرند. نظر نماینده مجلس درباره برجام نظر شخصی است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: شما ببینید ما ۲۹۰ نماینده مجلس داریم که هرکدام ممکن است حرفی بزنند حتی اگر عضو هیئت رئیسه مجلس هم باشد موضع رسمی کشور نیست و موضع رسمی را مقامات رسمی می‌گیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.