واکنش یک اصولگرا به اظهارات جنجالی حدادعادل

غلامعلی حداد عادل، روز پنج شنبه در همایش روسا و دبیران استانهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: همه امکانات خودمان را باید به صحنه بیاوریم و این اشتباه است که خیال کنیم چون در انتخابات مجلس پیروز شدیم حتما در ریاست جمهوری هم پیروز می‌شویم. این احساس اگر در ما به وجود بیاید، شکست قطعی است و کسی به کسی هیچ تضمینی نداده که نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ چه‌ خواهد شد.

حدادعادل افزود: در دهه ۶۰ از لحاظ انتخابات داخلی بود اما الان یک ضلع خارجی به آن اضافه شده که یک اهرم اقتصادی در دستش است؛ مثلاً قبل از یک انتخابات به بهانه برجام پشت سرهم هیئت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری به کشور می‌آمدند و بعد از انتخابات هیچ خبری از آنها نشد.

وی همچنین ادامه داد: بعید نیست که مقداری ارز آزاد کنند یا قولش را بدهند یا با معادلات پولی ‌و ‌مالی بازی کنند و قیمت ارز و سکه پایین بیاید و مردم به یک سمت و سوی بروند،  باید احزاب و تشکل ها و جامعه‌روحانیت مبارز و جامعه مدرسین و سایر روحانیون به میدان بیایند و همه آورده خود را به حساب انقلاب بریزند و این بت پرستی است که بگوییم باید به حساب من و تشکل من باشد بلکه باید در انقلاب و اسلام فانی شویم.

بر همین اساس، ابوالقاسم رئوفیان،‌ فعال سیاسی اصولگرا،‌ با بیان آنکه آقای حدادعادل و همه کسانی که نگران حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به دلیل ارزان شدن نرخ دلار هستند، تلاش‌هایشان را به کار گیرند تا با پایین آمدن قیمت دلار وضعیت معیشتی مردم بهتر نشود به اعتمادآنلاین گفت: من واقعاً نمی‌دانم چطور ایشان و آنهایی که مثل او فکر می‌کنند، برنده شدن در انتخابات را مهم‌تر از کاهش گرفتاری‌ها می‌دانند و از بهبود احتمالی وضعیت اقتصادی به این شکل ابراز نگرانی می‌کنند؟  

 دبیر کل حزب ایران زمین در ادامه گفت: البته مردم بهترین قضاوت‌کننده هستند و به خوبی تشیخص می‌دهند کدام گروه به فکر کم شدن دغدغه‌هایشان است و چه کسانی فقط به فکر برنده شدن در انتخابات هستند و برای رسیدن به این مهم حتی از احتمال بهبود وضعیت معیشتی مردم ناراحت می‌شوند. آنچه بر همه روشن است اینکه یک گروه مشخص زمانی می‌توانند شانس برنده شدن در هر انتخاباتی را پیدا کنند که مشارکت حداقلی در روز انتخابات به ثبت برسد.

او توضیح داد:‌ این نوع ادبیات و طرز تفکر مصداق بداخلاقی، آن هم از جانب متولی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، است. این قبیل اظهارات در حالی بیان می‌شود که رهبری بارها فرموده‌اند، با هم به نیکویی صحبت کنید و قرآن هم می‌فرماید، با یکدیگر با احترام برخورد کنید؛ چرا که در چنین شرایطی بار روانی مثبتی در جامعه به وجود می‌آید و از همه گروه‌های سیاسی توقع می‌رود اگر گروهی یا کسانی نمی‌توانند در این شرایط دشوار باری از دوش مردم بردارند، دست‌کم با بدرفتاری امور را پیچیده‌تر نکنند.

ابوالقاسم رئوفیان در پایان گفت:‌ مردم به درستی خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهند و به همین دلیل منفعت‌طلبان ره به جایی نخواهند برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.