مقام دولت بایدن: تلفات کرونا در آمریکا از 500 هزار نفر عبور می‌کند

ران کالین رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در دولت آینده جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره افزایش شمار تلفات کرونا در این کشور هشدار داد و پیش بینی کرد که احتمالا طی هفته های آینده شمار قربانیان آمریکاییها به دلیل ویروس کرونا از ۵۰۰ هزار نفر عبور کند. 

در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار آمریکایی بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. 

براساس گزارش نیویورک تایمز، کالین گفته، شرایط پاندمی کرونا به جای بهتر شدن رو به وخامت است و افرادی که امروز به این ویروس مبتلا میشوند ماه آینده دچار بیماری خواهند شد بنابراین در اواخر ماه فوریه یا اوایل ماه مارس تعداد تلفات بیشتری را شاهد خواهیم بود و مدتی طول خواهد کشید تا این شرایط برعکس شود.

براساس این گزارش، تعداد روزانه قربانیان کرونا در حال حاضر در ایالات متحده بیش از سه هزار نفر است و مرکز کنترل بیماریهای آمریکا زنگ هشدار را در زمینه شیوع سریعتر این ویروس به صدا درآورده است.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع ۲۰۲,۷۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز  ۳,۳۷۷ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به روز گذشته مقداری کاهش داشته است.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۲۴,۳۰۶,۰۴۳ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۴۰۵,۲۶۱ تن افزایش یافت.

در حالیکه تزریق واکسن کرونا در آمریکا از چند هفته پیش آغاز شده است میزان مبتلایان و تلفات کرونا در این کشور هر روز در حال افزایش است.

جو بایدن که از روز ۲۰ ژانویه سکان کاخ سفید را در دست خواهد گرفت قصد دارد برنامه صد روزه ای را برای کنترل شیوع کرونا اجرا کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.