ترامپ با پایین ترین سطح محبوبیت کاخ سفید را ترک می کند

محبوبیت ترامپ در روزهای آخر ریاست جمهوری وی به پایین ترین سطح خود رسیده و آمریکایی ها بیش از هر زمان دیگری خواستار برکناری او از قدرت هستند.

 ۵۴ درصد از مردم آمریکا معتقدند که ترامپ بخاطر حوادث روز ۶ ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا باید پیش از روز ۲۰ ژانویه قدرت را به بایدن تحویل دهد. تقریبا تمام دموکرات ها (۹۳ درصد) تمایل به برکناری ترامپ از قدرت در روزهای باقی مانده را دارند درحالیکه این خواسته در میان جمهوریخواهان ۱۰ درصد طرفدار دارد.

نظرسنجی در برهه ای صورت گرفته است که مجلس نمایندگان آمریکا به علت سخنان تحریک آمیز ترامپ که منجر به یورش طرفدارانش به ساختمان کنگره آمریکا شده بود، بار دیگر رای به استیضاح او داد.

حدود ۳۴ درصد از آمریکایی ها شیوه کار ترامپ در کسوت ریاست جمهوری را تایید می کنند اما این رقم پیش از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا معادل با ۴۲ درصد بود. میزان رضایت از ترامپ در میان طرفداران حزب جمهوریخواه نسبت به ماه اکتبر ۱۴ درصد افت داشته است.

بر اساس این نظر سنجی، بیش از یک سوم مردم آمریکا (۳۶ درصد) یورش به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه را یک بحران برای دموکراسی توصیف کردند و ۳۹ درصد دیگر آن را یک مشکل بزرگ می دانند.

به نوشته شبکه خبری سی ان ان، اکثر مردم آمریکا (۵۵ درصد) اعتقاد دارند که ترامپ در موضوع حمله به ساختمان کنگره شایسته نکوهش است. همچنین از میان ۱۰ نفر از آمریکایی ها، ۴ نفر می گویند که قانونگذاران جمهوریخواه که به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعتراض داشتند، شایسته سرزنش هستند.

رییس جمهوری فعلی آمریکا روز چهارشنبه باید قدرت را به بایدن تحویل دهد و احتمالا جلسه سنا برای استیضاح وی نیز در همان روز برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.