توصیه نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی به بایدن

شهریار حیدری با بیان اینکه هدف اصلی ایران در حفظ برجام برداشته شدن تحریم‌هاست، اظهار کرد: اگر تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ملت ایران در زمان ترامپ اعمال شده برداشته نشود قطعا برجام برای ایران خسارت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در برجام ایران و کشورهای ۱+۵ تعهد کرده بودند یکسری تعهدات را عملیاتی کنند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این تعهدات را عملی کرد اما آمریکا از این توافقنامه بین‌المللی خارج شد و اروپایی‌ها نیز با فشار کاخ سفید به تعهدات خود عمل نکردند و برجام را به سمت نابودی بردند.

نماینده قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس با بیان اینکه در سال‌های اجرای برجام ایران شفاف‌سازی کرد اما طرف‌های غربی بدعهدی کردند، اظهار داشت: ذیل برجام قرار بود محدودیت‌های ایران در بحث بیمه، مراودات بانکی، صنعت هوایی و کشتیرانی برداشته شود که متاسفانه با خروج ترامپ از برجام عملیاتی نشد و در نهایت ایران تصمیم به کاهش تعهدات برجامی خود گرفت.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اگر بایدن بدون قید و شرط برجام را اجرا کند ایران نیز تعهدات خود را اجرایی خواهد کرد، افزود: اما اگر طرف‌های غربی بخواهند بحث مذاکره را پیش‌ بکشند و از ما زمان بخرند قطعا این موضوع برای ایران هیچ سودی نخواهد داشت. در مقابل این بدعهدی‌ها اجرای مصوبه مجلس با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بهترین گزینه است که دولت باید در زمان مقرر به مفاد این قانون عمل کند.

حیدری با بیان اینکه مصوبه مجلس در اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بر اساس حقوقی است که ملت ایران در آژانس بین‌الملللی انرژی اتمی دارند، گفت: حتی غنی‌سازی ۲۰ درصدی که در حال انجام شدن است با اطلاع آژانس بوده چون بنای جمهوری اسلامی ایران شفاف‌سازی است و پنهانکاری در مساله هسته‌ای خود ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.