هنوز یکسال از عمر مجلس یازدهم نگذشته است که عملکرد و اظهارنظرهای نمایندگانش ، عده ای را در مورد آینده توسعه کشور بیش از پیش نگران کرده است تا آن جایی که در جدیدترین اظهار نظرها سعید حجاریان در یادداشتی کوتاه نوشت" مسیری که مجلس انقلابی و همچنین دیپلماسی انقلابی در پیش گرفته است، ایران را بعد از خروج از سازمان ملل به «ریز کشور» (Micronation) یا نهایتاً کشوری تبدیل خواهد کرد که صرفاً از سوی چند دولت خاص به رسمیت شناخته می‌شود.این کشورها موسوم به «نیمه رسمیت‌یافته» هستند و آبخازیا، اوستیای جنوبی، قبرس شمالی، صحرای غربی و ترانس‌نیستریا مشهورترین آن‌ها هستند!

 اما چرا مجلسی که بر آن توصیف انقلابی می شود و با شعار رفع مشکلات معیشتی طبقات پایین جامعه شکل گرفت از منظر عده ای خیلی زود بعنوان سرعت گیر توسعه لاک پشتی ایران شناخته می شود؟

 اگر "مشت را نمونه خروار" بدانیم برخی دیدگاه های نمایندگان مجلس یازدهم پیرامون چالش های مهم کشور را با هم مرور می کنیم.

 زهرا شیخی، نماینده اصفهان، در یک رشته توییت عجیب سازمان بهداشت‌جهانی، بیل گیتس، سرمایه‌‌گذار واکسن کرونا و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، را متهم کرده با واکسن کرونا در پی کاهش جمعیت جهان هستند.

 در جایی دیگر عضو هیات رییسه مجلس، با ابراز نگرانی از گسترش دامنه سرقت‌ها که باعث ایجاد ناامنی برای مردم شده است، صدور حکم قطع ید برای سارقان را نقطه پایان شرارت این مجرمان دانست.

 نائب ‌رئیس مجلس در جایی با اشاره به تحرکات نظامی آمریکا در خلیج فارس می گوید از این تحرکات در آب‌های خلیج فارس و ورود زیردریایی اتمی «یواس‌اس جورجیا» نگران نیستیم و زیردریایی اتمی آمریکا در خلیج فارس را به ماهی تشبیه می کند که می‌توانیم با تور ماهیگیری شکار ‌کنیم.

 در جایی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از دولت می خواهد که برای تراکنش های بانکی بیش از ۱۰ میلیون تومان در کشور، یک در هزار مالیات در نظر گرفته شود و بعد حساب و کتاب می کند که با این فرمول می توان بصورت اتوماتیک ۱۰۰ هزار تومان به حساب خزانه ریخته شود.این نماینده کمیسیون مهم اقتصادی نمی دانست که یک در هزار ده میلیون تومان؛ ده هزار تومان است نه یکصد هزار تومان!

 کلیپ تصویر یکی از نمایندگان تهران در فضای مجازی تکثیر می شود، که از مخالفان سرسخت برجام است و کلمه اِنی ور (Anywhere) را آنی ور و اِنی تایم (Anytime) را آنی تایم تلفظ می کند!

 در طرحی مجلس انقلابی با تصویت آن دولت را به نابودی اسرائیل مکلف می کند و از دولت می خواهد تا با ایجاد ترتیباتی جهت نابودی رژیم غاصب صهیونیستی تا سال ۱۴۲۰ اقدام کند.

 واکنش حجت السلام حسن شجاعی نیز یکی از جدیدترین اظهار نظرهای نمایندگان مجلس یازدهم است.او با انتشار توئیتی درباره سخنان اخیر فائزه هاشمی دختر آیت الله هاشمی نوشت: " اگر حاج قاسم نبود، فائزه، کنیز داعش بود شاید."

 آیا آنطور که سید احمد نقیب‌زاده، استاد دانشگاه تهران باور دارد "این مجلس مایه شرمندگی ملت ایران است و اقدامات و ادعاهای نمایندگانش مانند یک مجلس عوام زده ای است که دراماتیک ومضحک عمل می کند و دائما آب به آسیاب دشمن می‌ریزند"؟

 آیا این دیدگاه ها می تواند عیاری باشد تا قامت فکری نمایندگان مجلس یازدهم را بتوان با آن سنجید؟ما فقط می دانیم این تازه اول راه وآغاز سخن است.همان مجلسی که نمایندگانش در سرلیست دریافت واکسن آنفلوانزا بودند و برخی از آن ها ماشین‌های مجلس را به دلیل شاسی‌بلند نبودن قبول نداشتند، قرار است در بودجه ۱۴۰۰رقم ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبارات رفاهی نیز دریافت کند.

 این مجلس محصول یک مشارکت نازل است. بسیاری از نمایندگان آن با ۲۰ درصد آرا مردم حوزه انتخابیه خود به این جایگاه رسیدند وتاریخی ترین نرخ پایین مشارکت را به نام خود رقم زدند.آنها می خواهند با این نوع کلام وعملکرد آزمون انقلابی گری خود را پس دهند.

 جنس این مجلس که هنوز یک سال ازعمرش سپری نشده است وتجربه ای که از سر گذرانده است به ما می گوید که همچنان شعارهای تند و احساسی تری که الزاما قابلیت اجرائی ندارد در راه است.فائزه های بیشتری کنیز خواهند شد و هزینه هایش را نیز مردم ونظام خواهد پرداخت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.