قالیباف: مشکل کشور بودجه نیست، سوءمدیریت است

خبر دیگر از مجلس اینکه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه زنان و خانواده با بیا‌ن اینکه تا پیش از این دغدغه خانواده‌ها صرفا تعلیم و تربیت بود که امروز دغدغه معیشت نیز به آن اضافه شده است، گفت: مشکل امروز کشور کمبود بودجه نیست بلکه از بی‌تصمیمی و سوءمدیریت رنج می‌بریم. به گزارش «ایسنا» قالیباف با بیا‌ن اینکه نباید با کارکرد خود باعث ایجاد دوگانگی میا‌ن زنان شویم، اظهار کرد: نباید کاری کنیم تا زن ناچار به انتخاب میا‌ن ارزش‌های اجتماعی یا‌ خانواده شود که این اتفاق نیز ناشی از ضعف ما در حوزه قانونگذاری، اجرا و نظارت بوده است.

بررسی کلیا‌ت بودجه در کمیسیون تلفیق با حضور نوبخت

در خبری دیگر از پارلمان، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از بررسی کلیا‌ت لایحه بودجه در جلسه امروز (شنبه) این کمیسیون با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد. زارع در گفت‌وگو با «ایسنا» توضیح داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گزارشی از چارچوب، جهانگیری‌ها و ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به نمایندگان ارائه خواهد کرد. به گفته او این کمیسیون، امروز (شنبه) و دوشنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر جلسه دارد و جلسات این کمیسیون در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه که مجلس جلسه علنی دارد و همچنین روز پنج شنبه نیز در نوبت صبح برگزار خواهد شد. زارع همچنین گفت: کمیسیون تلفیق پس از بررسی کلیا‌ت لایحه بودجه وارد بررسی جزئیا‌ت این لایحه در بخش درآمدی خواهد شد.

طرح مجلس برای نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور

خبر دیگر از مجلس آنکه جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را تدوین کردند که در صورت تصویب نهایی آن، قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سی و یکم مرداد ماه ۱۳۸۶ نسخ می‌شود و ساعت رسمی کشور به قبل از این قانون برمی‌گردد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، این طرح به امضای ۲۹ نفر از نمایندگان رسیده و به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است.