روسیه یک پهپاد غول پیکر آزمایش کرد

خبرگزاری های روسی تاس و اسپوتنیک روز شنبه نوشتند که ساخت پهپاد تهاجمی آخوتنیک-بی توسط طراحان و مهندسان روسی، به سرعت جریان دارد و از برنامه زمانی تنظیم شده برای تکمیل آن جلوتر افتاده است و حتی موضوع تکمیل پیش از موعد این طرح مهم نظامی مطرح است.

 در این گزارش ها به نقل از نشریه آمریکایی فوربس خاطرنشان شد: تشکیلات تجسسی آمریکا به دقت طرح ساخت پهپاد تهاجمی جدید روسیه را پیگیری می کنند.  

 به نوشته این نشریه، کرملین ساخت پهپاد تهاجمی آخوتنیک-بی را به دقت کنترل می کند.   

در گزارش گفته شد: پهپاد تهاجمی روسی اوخوتنیک-بی در اولین آزمایش این نوع پهپاد، بمبی پرتاب کرد. بمباران آزمایشی نشان داده که توسعه این پهپاد با سرعت بالایی پیش می رود.

تاس نوشت: در طی آزمایشات در  مرکز آزمایش های نظامی آشولوک در جنوب روسیه، پهپاد اوخوتنیک-بی ساخته شده بر اساس طرح "بال پرنده" با موتور توربوجت و طول ۱۴ متر، که توسط دفتر طراحی سوخو در حال توسعه است، از محفظه داخل بدنه خود یک بمب ۵۰۰ کیلویی هدایت نشونده را پرتاب کرد.

این پهپاد به سیستم هوش مصنوعی مجهز خواهد شد که امکان پرواز مستقل تا حداکثر امکان را فراهم می کند. این هواپیمای بدون سرنشین از توانایی برای هدف قرار دادن مستقل اهداف متحرک و ثابت بر روی زمین و نیز با ارسال پیام ها به آن برای هجوم به اهداف مورد نظر برخوردار خواهد بود.  

در گزارش تاس گفته شده است: به رغم اینکه بمبی که به تازگی توسط پهپاد آخوتنیک -بی پرتاب شد هدایت نشونده بود اما در آن تجهیزاتی برای پرتاب بمب های هدایت شونده نصب خواهد شد.   

یک منبع به خبرگزاری تاس گفت که جدیدترین سیستم رصد و ناوبری نصب شده بر روی اوخوتنیک اجازه استفاده از مهمات بدون هدایت با دقت بالای نزدیک به سلاح هدایت شونده می دهد. نحوه هدایت پهپاد آخوتنیک -بی توسط آزمایش کنندگان هنگام پرتاب بمب مشخص نیست. ممکن است اوخوتنیک-بی از راه دور توسط رادیو کنترل شده باشد.

کرملین قصد دارد از پهپاد ضربتی اوخوتنیک-بی به عنوان یک پهپاد "زیردست قابل اعتماد" برای اسکورت جنگنده های پیشرفته سوخو-۵۷ استفاده کند.  

در زمان حاضر یک فروند پهپاد آخوتنیک-بی ساخته شده و بودجه طرح ۱.۶ میلیارد روبل (۲۲ میلیون دلار) اعلام شده است و انتظار می رود تا سه سال آینده این هواپیماهای بدون سرنشین به نیروی هوافضای روسیه تحویل شود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.