زاخارووا افزود: نه تنها هیچ گونه اطلاعاتی دال بر ارتباط احتمالی تهران با این گروه (القاعده) وجود ندارد بلکه ایران خود کشوری صادق و جدی در امر مبارزه با تروریسم است.

وی تصریح کرد: شواهد زیادی وجود دارد که حاکی از مبارزه جدی و پرتلاش ایران با تروریست ها به عنوان مثال در سوریه و عراق دارد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مقامهای آمریکایی در مورد شواهد مبارزه موثر ایران با تروریست ها سکوت می کنند و این رفتار آنها حکایت از سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد.  

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی مدعی شده بود که ایران به برنامه ریزی برای حملات ۱۱ سپتاپمبر کمک کرده بود القاعده یک مقر جدید دارد و آن جمهوری اسلامی ایران است.

میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین نیز هفته گذشته، ادعای مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر بکارگیری سلاح شیمیایی توسط ایران را رد و تاکید کرد که این کشور خود قربانی سلاح های شیمیایی است.

توسعه مستمر روابط ایران و روسیه 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به دورنمای توسعه روابط ایران و روسیه در سال ۲۰۲۱ ، اظهار داشت: روابط ایران و روسیه در عرصه های مختلف بطور مستمر توسعه می یابد و این روابط بر اصول حسن همجواری و احترام متقابل استوار شده است و دو طرف عزم متقابل برای بسط و گسترش همکاریها و تعامل در حوزه های مختلف دارند.  

 وی افزود: طرف روسی مصمم به تداوم گفت و گوهای توام با اعتماد با شرکای ایرانی و حفظ تماس های منظم در عالی ترین سطح (رهبری و رئیس جمهور) و سطوح عالی (برای گفت و گو) در مورد طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، بین المللی و منطقه ای است.

زاخارووا خاطرنشان کرد: ما برای تحکیم روابط و پیوندهای بازرگانی و اقتصادی و فعال کردن همکاریهای بین مناطق دو کشور آمادگی داریم و پتانسیل ها و امکانات لازم برای تحقق این مهم وجود دارد.    

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.