اعطای بالاترین نشان افتخار مراکش به ترامپ

به نقل از شبکه خبری المیادین، لاله جماله العلوی، سفیر مراکش در واشنگتن در جریان مراسم ویژه‌ای در کاخ سفید نشان افتخار "محمد" را به عنوان هدیه محمد ششم، پادشاه کشورش به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعطا کرد.

نشان محمد بالاترین نشان افتخار مراکش بوده و تنها به سران کشورها داده می‌شود.

در همین راستا، یک منبع در دولت آمریکا به رویترز گفت که ترامپ این نشان افتخار را به دلیل کمک به عادی سازی روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی دریافت کرده است.

طبق این گزارش، جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ و آوی برکوویتس، نماینده آمریکا در امور خاورمیانه نیز به دلیل تلاش‌هایی که برای توافق بین مراکش و رژیم صهیونیستی انجام دادند، مورد تقدیر مراکش قرار گرفتند.

همچنین گزارش شده به رسانه‌ها و خبرنگاران اجازه حضور در این مراسم داده نشد و سفارت مراکش در آمریکا اعلام کرد که دو طرف نشست وزارتی مجازی را برای حمایت از ابتکارعمل خودمختاری در صحرای غربی مراکش با مشارکت ۴۰ کشور برگزار کردند.

رباط و تل‌آویو اخیراً توافقنامه را با نظارت واشنگتن امضا کردند که شامل یادداشت‌های تفاهم برقراری روابط بین مراکش و رژیم صهیونیستی است؛ توافقنامه‌ای که ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش آن را نقشه فعالیت سه‌جانبه در آینده خواند.

مراکش چهارمین کشور عربی بعد از امارات، بحرین و سودان است که طی ماه های اخیر با رژیم صهیونیستی توافقنامه عادی سازی روابط را امضا کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.