اعمال محدودیت ترافیکی در جاده‌های شمال تا 29 دی

علی اکبر آشوری در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور‌، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و بیش از ۲۲۵۰ دستگاه سامانه ترددشمار برخط، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

برف و باران در جاده های ۶ استان

وی اظهار داشت: دوربین های نظارت تصویری تردد روان در محورهای هراز،کندوان و فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت در مسیر رفت و برگشت نشان می دهد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: در محورهای شمالی بارش و مداخلات جوی خاصی گزارش نشده است.

آشوری از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان و کردستان و بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی و ایلام خبر داد.

محدودیت ترافیکی جاده های شمال تا روز دوشنبه ۲۹ دی ۹۹

وی اظهار کرد: تردد موتور سیکلت تا ساعت ۶ روز دوشنبه مورخ ۹۹/۱۰/۲۹ در محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در محور کندوان تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۸ دی تا ساعت ۲ روز دوشنبه ۲۹ دی از کرج و ابتدای آزادراه تهران-شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است؛ با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ روز یکشنبه تا ساعت ۲ روز دوشنبه ۲۹ دی از مرزن آباد به سمت کرج و آزادراه تهران-شمال به صورت یک طرفه خواهد بود.

آشوری اظهار کرد: در محور هراز تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ امروز و یکشنبه تا ساعت ۲ بامداد روزهای بعد از رودهن به سمت آمل ممنوع است؛ با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ امروز و یکشنبه تا ساعت ۲ بامداد روزهای بعد از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی اضافه کرد: در محور کندوان تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت ممنوع است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در محور هراز تردد تریلرها کماکان ممنوع است همچنین تردد کامیون غیر از حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز جمعه همچنین از ساعت ۶ روزهای شنبه و یکشنبه پیشِ رو تا ساعت ۲ بامداد روزهای بعد از محور هراز ممنوع است.

آشوری یادآور شد: اجرای محدودیت های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی اجرای محدودیت ها لغو می شود.

وی اظهار کرد: همچنین در محور تهران-فیروزکوه-قائم شهر و سمنان-قائم شهر تردد انواع تریلر و کامیون غیر از حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ امروز و یکشنبه از مسیر شمال به جنوب ممنوع است.

ثبت کمترین تردد جاده ای بین ساعات ۳ تا ۴ صبح

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: کل تردد ثبت شده در شبانه‌روز گذشته در جاده‌ها‌ بر اساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد ۲۳۱۷ دستگاه ترددشمار فعال در جاده ها نسبت به روز قبل ۱ درصد افزایش نشان می‌دهد در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه ها ۱۴.۶ درصد، بیشترین تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۳ تا ۴ صبح ثبت شد.

 ۱۱ جاده مسدود است

آشوری گفت:‌ در حال حاضر جاده وازک-بلده در مازندران، محور رامیان-اولنگ-شاهرود، ‌جاده پونل - خلخال، محور سروآباد-پاوه و محور فرعی سی سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

وی اضافه کرد: همچنین جاده شهداد-نهبندان، محور گنج نامه-تویسرکان، محور‌‌ خرم‌آباد-پلدختر، جاده قزوین - همدان در کیلومتر ۱۱۰ و محور فرعی شمشک-دیزین، به دلیل کاهش ایمنی، مسدود است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها تصریح کرد: همچنین محور پدافند جنوب غرب - امیدیه، واقع در استان خوزستان تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

آزادراه ‌کرج-قزوین‌ با ۱۲۰ هزار تردد کماکان پرترددترین جاده کشور

آشوری اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته بیشترین تردد جاده‌ای در آزادراه ‌کرج-قزوین‌ با ۱۲۰ هزار و ۲۵۴ تردد، آزادراه‌ کرج-تهران با ۱۱۵ هزار و ۱۴۰ تردد، آزادراه تهران-کرج با ۱۰۵ هزار و ۷۹۲ تردد ثبت شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.