محسن هاشمی: ایران را در ۱۴۰۰ بسازیم

محسن هاشمی در سخنرانی با عنوان «ایران پیش رو» در ششمین کنگره حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: به جای اینکه تحلیل کنیم که ایران در ده سال آینده چه وضعی  دارد، سعی کنیم ایرانی که باید داشته باشیم را بسازیم. 

وی ادامه داد: اتفاقاتی را طی سال‌های گذشته پشت سر گذاشتیم که می توانیم از آن‌ها به عنوان سیل  و زلزله یاد کنیم؛ اما مهم این است ایران را در ۱۴۰۰ بسازیم. 

هاشمی گفت: حزب باید ایده های سازندگی را پیش بگیرند و عملیاتی اش کنند. قبل از ورود به آینده به گذشته اشاره می کنم. حوادث سال ۸۸ و ۸۹ را داشتیم که منجر به حصر آقایان کروبی و موسوی و محدودیت آقای خاتمی شد.

وی ادامه داد: قطعنامه هایی داشتیم که منجر به تحریم‌های گسترده شد، درگذشت آیت الله هاشمی را داشتیم و به خاطر ترامپ نتوانستیم از برجام استفاده کنیم و در ادامه اعتراضاعت مردمی را در سال های ۹۶ و ۹۸ را داشتیم. عدم تصویب FATF را داشتیم و در ادامه اش هم با کرونا رو به رو شدیم. حالا پیش روی مان انتخابات ۱۴۰۰ است.

هاشمی گفت: انتخابات ۱۴۰۰ برای ایران پیش رو بسیار مهم است. چون اهمیت این انتخابات بالاست حتی اصلاح طلبانی که نظرشان در فعالیت نداشتن در انتخابات بود الان رویکرد مشارکتی دارند.

این فعال سیاسی سپس گفت: از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی نداریم. حساسیت وضعیت فعلی حتی بیش تر از آن چیزی است که می بینیم. درست است که آمریکا تحریم ها را عملیاتی کرد و نظام بین‌الملل از او تبعیت کرد. از طرفی قیمت ارز در کشورمان بیش از ۷ برابر شد. فقط در زمان پیروزی انقلاب این جهش را به صورت ۵ برابری داشتیم. ما شاهد کاهش ۸۵ درصدی ارزش پول ملی بودیم. این یک انفجار است. تورم ۳۰۰ درصدی را تجربه کردیم. تمام فشار روی نرخ بیکاری آمده است. آثارش را در تولید زباله هم می بینیم. از طرفی کاهش تولید زباله خوب است اما از طرفی نشان دهده وضعیت معیشت مردم است.

وی در ادامه توضیحاتی درباره توانایی ایران برای پیشرفت در حوزه اقتصادی با اقتصاد بدون نفت ارائه داد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: ما راهی جز سالم سازی اقتصاد نداریم وگر نه اقتصادمان به سمت ونزوئلایی شدن می رود. 

هاشمی گفت: اکثریت جامعه ترجیح می دهند ما به سمت آینده مطلوب برویم. باید نظر اکثر مردم را ببینیم . اگر بتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم امکان توسعه متوازن و پایدار را  بررسی کنیم. 

وی افرود: یکی از پارامترها نگاه کردن به جمعیت ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون نفری بازار اطرافمان است. اگر این موضوع جزو اهداف اصلی نظام فرار بگیرد حرکت ویژه ای صورت گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه این سخنرانی گفت: باید به سمت این موضوع برویم که مراودات جهانی داشته باشیم. 

وی با آرزوی بهبودی برای شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت که به علت بیماری بستری بوده است گفت: دبیر کل حزب ما دراستان‌داری فعال بوده است ، دکتر شکوری برای کرونا می توانند کاری بکنند ؛ اما شما در حزب ندا از تجربه آقای خرازی که در حوزه بین الملل تجربه داشتند برای این امور استفاده کنید. 

وی با اشاره به بحث هوشمندسازی یارانه ها گفت: باید یارانه دادن را ساماندهی کنیم که یارانه دقیقا به کسی که احتیاج دارد برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.