اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها در کرج و فردیس

علی درویش‌پور شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی‌های صورت‌گرفته و جمع‌بندی کارشناسی طرح زوج فرد خودروها از درب منازل در شهرستان‌های کرج و فردیس ارجایی خواهد شد.

وی با اشاره به دلایل افزایش آلودگی هوا بیان کرد: پدیده وارونگی و پایداری هوا که غالباً در ماه‌های سرد سال صورت می‌گیر، عاملی برای افزایش شاخص‌های آلایندگی در سطح شهرهای استان به ویژه در کرج و فردیس شده است که تهدید سلامتی شهروندان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز تصریح کرد: جلسات کارگروه اضطرار آلودگی هوا چندین بار برگزار و در همه آنها بر اقداماتی برای کاهش آلودگی هوا تأکید شد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات انجام‌شده در این راستا توقف عملیات عمرانی، جلوگیری از سوزاندن شاخ و برگ‌ها، عدم استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه منتظر قائم و سیمان آبیک، تعطیلی معادن شن و ماسه و سایر اقدامات مصوب و اجرایی شد اما با همه این اقدامات به دلیل استمرار شرایط موجود و عدم جابه‌جایی هوا هر روز بر حجم آلودگی‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: به همین دلیل و با توجه به اینکه طبق تحقیقات بعمل آمده عمده عامل آلودگی هوا در شهرها منابع متحرک می‌باشند علیرغم میل باطنی و در جهت حفظ سلامت عمومی مقرر گردید از فردا تا زمان پایین آمدن شاخص‌های آلودگی هوا، طرح تردد خودروها براساس شماره پلاک زوج و فرد از درب منازل از ساعت ۷ صبح با همکاری پلیس اجرایی می‌شود.
معاون استاندار تصریح کرد: از عموم هموطنان درخواست می‌کنم ضمن کاهش مصرف انرژی از جمله برق و گاز، برای حفظ سلامتی خود و دیگر همشهریان از تردد غیر ضرور خودداری نموده و حتی المقدور در این شرایط پر خطر برای جلوگیری از آسیب‌های جسمی در خانه بمانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.