تاکید فرمانده مرزبانی ناجا بر لزوم تقویت و توسعه مناسبات مرزی ایران و ترکیه

سردار احمد علی گودرزی در نشست ویدئوکنفرانسی با ارتشبد «عاریف چتین» - فرمانده کل ژاندارمری جمهوری ترکیه - در شهر مرزی بانه گفت: برگزاری نشست های مرزی بین دو کشور عامل ارتقای امنیت مرزهای مشترک، وحدت و همدلی بیش از پیش خواهد شد.

وی با اشاره به تعامل و ارتباط مطلوب مرزبانی و ژاندارمری کشور ایران و ترکیه اظهارکرد: برقراری تعاملات مرزی بین دو کشور، باعث شده تا مرزهای مشترک برای قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی ناامن شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به سوابق تاریخی و روابط حسنه ایران و ترکیه تصریح کرد: در بسیاری از مسائل فرهنگی و تاریخی وجوه مشترکی با کشور ترکیه داریم و طرفین اعتقاد قلبی به مقابله با استکبار جهانی دارند.

گودرزی بر تقویت و توسعه مناسبات مرزی دو کشور برای تبادل تجربیات تاکید و اظهارکرد: مبارزه جدی مرزبانان ایران و ترکیه در مرزهای مشترک با گروه های معاند و مسلح تروریستی و قاچاقچیان یکی از توافقات طرفین است.

تاکید بر توسعه مناسبات مرزی ایران و ترکیه

در ادامه این نشست، ارتشبد عاریف چتین با اشاره به وحدت و انسجام دو کشور ایران و ترکیه گفت: همان گونه که مشاهده می کنیم پرچم های دو کشور در کنار هم هستند و در کنار هم باقی خواهند ماند. ان شاءالله بستری فراهم شود که به زودی و از نزدیک همدیگر را ملاقات کنیم.

وی با اشاره به سابقه چند هزار ساله فرهنگی و روابط تاریخی ایران و ترکیه اظهارکرد: ایمان، اعتقاد، احترام و قبله دو کشور دوست و مسلمان ایران و ترکیه وجه مشترکی است که باعث تحکیم مناسبات مرزی شده است.

ارتشبد عاریف چتین تصریح کرد: زمانی که با هم متحد باشیم، هیچ قدرتی نمی تواند به دو کشور آسیب برساند و در سایه این وحدت استعمارگران نمی توانند بر ما سلطه پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی به وفاداری و حس انسان دوستانه ایران به ملت ترکیه در حوادث طبیعی سال گذشته اشاره کرد و گفت: امید است با تلاش و کوشش دوجانبه، بیش از پیش در کنترل مرزهای دو کشور همچنین مقابله با تردد و تحرکات غیرمجاز موفق باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.