تأکید پژمان‌فر بر مسئولیت سازمان برنامه و بودجه در آلودگی هوا

نصرالله پژمان فر در جلسه امروز (دوشنبه) کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در جریان بررسی علل آلودگی هوا در این کمیسیون اظهار کرد: تاکنون دو گزارش در مجلس هفتم و مجلس دهم در خصوص اشکالات هوای پاک و علل آلودگی تهیه شده است. گزارش ها نشان می دهد که دامنه آلودگی هوای کلان شهرها از مرکز کلان شهرها در حال عبور است و به شهرهای اطراف رسیده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر آلودگی هوا و مسئولیت در قبال تنفس شهروندان متولی های خاص دارد، گفت: به نظرم سازمان برنامه و بودجه وظیفه بسیار مهمی در این زمینه دارد. روزی یک سرباز در میدان جنگ بود و تیر نمی زد، فردی از کنارش رد شد و گفت چرا تیر نمی زنی، گفت به هزار و یک دلیل. از او خواسته شد که یک دلیل را عنوان کند. او گفت یک دلیل من آن هست که فشنگ ندارم. به نظرم سازمان برنامه و بودجه چنین وظیفه ای دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به گفت و گوی خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای نوبخت می گوید وزارتخانه ها به تنها چیزی که توجه نمی کنند برنامه ها و تکلیفشان است. یعنی اولین چیزی که ادارات و سازمان های مختلف در بودجه مشخص می کنند دستمزد خودشان، کارکنان شان و هزینه هایشان است. در واقع سازمان ها هیچ مسئولیتی در قبال ارائه برنامه های مشخص به سازمان برنامه و بودجه و گرفتن اعتبار مشخص از این سازمان ها احساس نمی کنند.

پژمان فر در پایان گفت: گزارش های ما نشان می دهد که بعضی نیروگاه ها از گازوئیلی استفاده می کنند که از مازوت بدتر است. آقای نوبخت معتقد است دستگاه ها مشکل دارند. دستگاه ها برای تکالیفشان اعتبار تعیین نکرده و به ما ابلاغ نمی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.