آغاز تعطیلی ۳ هفته‌ای لبنان برای مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه خبری النشره، «حمد حسن» وزیر بهداشت در دولت پیشبرد امور لبنان درباره شرایط کنونی در این کشور اظهار داشت، ما در حال حاضر برای مقابله با شیوع کرونا در کشور گزینه‌هایی نداریم و باید به روشهای اجباری متوسل شویم

حمد حسن تاکید کرد، در سه هفته آینده باید تلاش خود را برای کاهش آمار ابتلا به کرونا و کاهش بار پرسنل پزشکی و بالا بردن آمادگی بیمارستان های دولتی و در مرحله بعد آماده سازی بیمارستان های خصوصی به کار بگیریم.

وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور در لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد که بحران واقعی آغاز شده و همه باید برای برون رفت از این لبنان همکاری کنند و نباید تقصیر را به گردن یکدیگر بیندازیم.

حسن گفت که یک ماه تا رسیدن واکسن کرونا باقی مانده و اگر در این مدت نکات بهداشتی را رعایت کنیم میتوانیم دست‌کم از افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد، من تا آنجا که می توانم تلاش خود را به کار می‌گیرم تا خلاء به وجود آمده در کشور در زمینه مقابله با کرونا را جبران کنم.

حسن در ادامه به تماس خود با فعالان اقتصادی و بازرگانی در لبنان اشاره و اعلام کرد که کالاها باید آسان در اختیار مردم قرار بگیرد تا آنها بتوانند در خانه بمانند.

پیشتر وزرات بهداشت لبنان نیز نسبت به افزایش همه‌گیری کرونا و وخیم‌تر شدن وضعیت در این کشور طی سال جدید میلادی هشدار داد و اعلام کرد که لبنان در آستانه مرحله دشواری قرار گرفته است.

«بترا خوری» مشاور نخست‌وزیر در امور بهداشت لبنان نیز با بیان لزوم تغییرات اساسی در راه مقابله با چالش‌ها گفته بود که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیش از حد انتظار خواهد بود که ضرورت تصمیم‌گیری سریع در طول سال 2021 را ضروری می‌کند.

خوری خاطرنشان کرد که لبنان در آستانه مرحله دشواری به ویژه در ماه‌های ژانویه و فوریه است، زیرا طی این دو ماه علاوه بر شروع فصل زمستان و آنفلوآنزای فصلی، شاهد تجمع افراد در مکان‌های سربسته نیز خواهیم بود.

روز دوشنبه کمیته وزارتی بررسی تعطیلی عمومی لبنان به علت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، تصمیم به تعطیلی عمومی کشور و ممنوعیت آمد و شد از ساعت 5 شب تا 5 صبح از امروز تا اول فوریه گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.