به گزارش پلیتیکو، مقام های دولت ترامپ لحن خود درباره مقابله با ویروس کرونا را به طور کامل تغییر داده اند.

بر اساس این گزارش، مقام های دولت ترامپ که پیش از این بارها درباره ضرورت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا صحبت کرده بودند اکنون بر تلاش های همه جانبه برای مهار این ویروس صحبت می کنند.

تغییر لحن مقام های ارشد دولت ترامپ درباره مقابله با بحران کرونا پس از نشست روز دوشنبه در کاخ سفید با مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا کاملا آشکار و مشهود بود.

دولت ترامپ که پیش از این سعی داشت تا نگرانی مردم آمریکا درباره گسترش ویروس کرونا را کاهش دهد و این چالش و بحران را کم اهمیت توصیف کرده بود، اکنون با تغییر تاکتیک سعی کرده است تا تمرکز خود را بر روی مهار این ویروس معطوف کند. این در شرایطی است که در دو روز گذشته 6 مورد مرگ به خاطر کرونا در آمریکا گزارش شده است.

تاکنون 43 مورد مثبت ابتلا به این ویروس نیز در آمریکا گزارش شده است. مایک پنس بعد از نشست مقام های ارشد دولت ترامپ در کاخ سفید گفت: ما بر مهار این ویروس تمرکز کرده ایم، و همین طور درمان افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند.

آلکس آزار وزیر بهداشت آمریکا نیز تاکید کرده است که ریسک و خطر فوری علیه مردم آمریکا ناچیز و پایین است ولی درجه خطر و ریسک ناشی از ویروس کرونا به سرعت تغییر می کند. مقام ها انتظار دارند که موارد ابتلا به کرونا در آمریکا رو به افزایش باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.