معاون مشاور امنیت ملی آمریکا استعفا کرد

به گزارش رویترز، پس از خشونت های شدید روز چهارشنبه طرفداران ترامپ و حمله به ساختمان کنگره، چند تن از مقامات کاخ سفید از سمتشان استعفا کرده‌اند که در این بین معاون رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز از سمتش کناره‌گیری کرده است

بر اساس این گزارش، منابع آگاه اعلام کردند که تعداد بیشتری از مقام های ارشد کاخ سفید از جمله رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی ترامپ و معاونش متیو پوتینگر نیز قصد کناره گیری دارند.

استفانی گریشام رئیس دفتر ملانیا ترامپ نیز پس از حمله روز گذشته طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، از سمتش استعفا کرده است.

وی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این مایه افتخار و مباهات بوده که در کاخ سفید فعالیت و خدمت کرده‌ام. من به این افتخار می کنم که بخشی از ماموریت خانم ترامپ برای کمک به کودکان بودم، و به دستاوردها و موفقیت های این دولت افتخار می کنم.

گریشام پیش از آنکه رئیس دفتر ملانیا ترامپ شود، به مدت یک سال مدیر رسانه ای کاخ سفید بوده است. گریشام به این مساله اشاره نکرده است که آیا استعفایش از این سمت در واکنش به خشونت های اخیر در کنگره بوده است یا نه ولی یک منبع آگاه گفته است که خشونت های کنگره تصمیم وی را برای استعفا قطعی تر کرده است.

دو منبع آگاه نیز به رویترز گفتند که ریکی نیکیتا مدیر امور اجتماعی کاخ سفید هم از این سمت کناره گیری کرده است. سارا متیوز معاون مدیر رسانه‌ای کاخ سفید نیز از این سمت استعفا کرده است.

یک منبع آگاه نیز گفت: کریس لیدل معاون کارکنان کاخ سفید احتمالا از این سمت کناره گیری می کند.

کاخ سفید هنوز درباره این مساله اظهارنظر نکرده است.

نشست کنگره برای شمارش آرای الکترال انتخابات و تایید پیروزی جوبایدن که به دنبال حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره به حالت تعلیق درآمده بود، پس از چند ساعت وقفه و اخراج هواداران ترامپ از محوطه ساختمان کنگره، از سرگرفته شد.

هزاران نفر از هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بازنده شده و تنها دو هفته دیگر در کاخ سفید حضور خواهد داشت، همزمان با آغاز جلسه کنگره برای تأیید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به ساختمان کنگره حمله ور شدند.

این اقدام طرفداران ترامپ واکنش گسترده بسیاری از مقامات داخلی آمریکا و همچنین مسئولان دیگر کشورها را به همراه داشت و آن ضربه به دموکراسی ادعایی ایالات متحده تلقی کردند.

نمایندگان دموکرات روز چهارشنبه از مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا خواستند تا پس از حمله و یورش طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره که منجر به کشته شدن حداقل 4 نفر شد، اجرای متمم 25 قانون اساسی را بررسی کرده و ترامپ را از قدرت برکنار کند.

نمایندگان دموکرات از ترامپ به خاطر تحریک آشوبگران که منجر به حمله آنها به ساختمان کنگره شد، به شدت انتقاد کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.